Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,895
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

797
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش منابع اطلاعات خود- کارآمدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 206

چکیده

 این مطالعه بر مبنای نظریه شناختی- اجتماعی بندورا (1986, 1997) و با استفاده از روش تحلیلی معادلات ساختاری به بررسی  اثرات مفروض منابع اطلاعات خود-کارآمدی بر ویژگی های شخصی (نگرش ریاضی, توانایی ریاضی و مهارت های خود- تنظیمی), خود- کارامدی ریاضی و عملکرد ریاضی, همچنین بررسی اثرات هر یک از ویژگی های شخصی بر خود- کارآمدی ریاضی و عملکرد ریاضی پرداخته است. 848 نفر از دانش آموزان پسر و دختر دو ناحیه آموزشی شهر یزد به چهار پرسشنامه و دو آزمون رواسازی شده دراین مطالعه پاسخ دادند. پس از تایید الگوهای اندازه گیری متغیرهای نهفته و نیکویی برازش الگوی تابع ساختاری, ضرایب معنادار مسیر از اثرات متغیر مستقل منابع اطلاعات خود- کارآمدی بر ویژگی های شخصی و خود- کارآمدی ریاضی و اثرات توانایی ریاضی مهارت های خود- تنظیمی بر خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی حمایت می کند. این الگو با تبیین 50 درصد واریانس عملکرد ریاضی, از ادعای بندورا مبنی بر نقش موثر باورهای خود- کارآمدی در تعدیل اثرات متغیرهای شناختی و انگیزشی برعملکرد تحصیلی حمایت می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کمالی زارچ، محمود، کدیور، پروین، قاضی طباطبایی، سیدمحمود، و کیامنش، علیرضا. (1385). نقش منابع اطلاعات خود- کارآمدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی. روانشناسی و علوم تربیتی، 36(2-1)، 185-206. SID. https://sid.ir/paper/55745/fa

Vancouver: کپی

کمالی زارچ محمود، کدیور پروین، قاضی طباطبایی سیدمحمود، کیامنش علیرضا. نقش منابع اطلاعات خود- کارآمدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1385؛36(2-1):185-206. Available from: https://sid.ir/paper/55745/fa

IEEE: کپی

محمود کمالی زارچ، پروین کدیور، سیدمحمود قاضی طباطبایی، و علیرضا کیامنش، “نقش منابع اطلاعات خود- کارآمدی و ویژگی های میانجی شخصی در خود- کارآمدی و عملکرد ریاضی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 36، no. 2-1، pp. 185–206، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55745/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا