مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,251
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

13

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان و والدین: مطالعه نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 175

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مطالعه و مقایسه راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری دانش آموزان و خود تنظیمی والدین آن ها با توجه به نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی است. به همین منظور, تعداد 120 دانش آموز دختر و پسر اول دبیرستان شهر تهران با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب شدند و با پاسخگویی به پرسشنامه راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری دانش آموز و خود تنظیمی, ادراک خود را از راهبردهای خود تنظیمی و خود تنظیم گری والدینشان نشان دادند. از معدل تحصیلی آنان نیز به عنوان ملاک عملکرد تحصیلی استفاده گردید. داده های حاصل شده با آزمون t مستقل, تحلیل واریانس یک راهه, و آزمون تعقیبی شفه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری دانش آموزان دختر و پسر و همین طور بین رفتارهای خود تنظیم گرانه والدینشان تفاوت معنی داری وجود ندارد. ولی بین راهبردهای خود تنظیمی در یادگیری دانش آموزان قوی و متوسط با دانش آموزان ضعیف و همینطور بین رفتارهای خود تنظیم گرانه والدین دانش آموزان قوی و متوسط با دانش آموزان ضعیف تفاوت معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صمدی، معصومه. (1383). بررسی خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان و والدین: مطالعه نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی . روانشناسی و علوم تربیتی، 34(1)، 157-175. SID. https://sid.ir/paper/55754/fa

Vancouver: کپی

صمدی معصومه. بررسی خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان و والدین: مطالعه نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی . روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1383؛34(1):157-175. Available from: https://sid.ir/paper/55754/fa

IEEE: کپی

معصومه صمدی، “بررسی خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان و والدین: مطالعه نقش جنسیت و عملکرد تحصیلی ،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 34، no. 1، pp. 157–175، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55754/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button