Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,326
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل رگرسیونی پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دوره راهنمایی، بر اساس داده ها و نتایج مطالعه تیمز TIMSS- R) 99)

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 151

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف شناسایی متغیرهای آموزشی مرتبط با عملکرد تحصیلی دانش آموزان سوم راهنمایی در درس علوم (بر اساس داده ها و نتایج مطالعه تیمز - آر), و ارایه الگوی مناسب رگرسیونی, جهت پیش بینی عملکرد تحصیلی آنان صورت گرفت. به همین منظور, کل 5301 نفر دانش آموز پایه سوم راهنمایی شرکت کننده در مطالعه تیمز - آر, که به صورت سرشماری انتخاب شده بودند, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از بین متغیرهای آموزشی که داده های مربوط به آن ها در مطالعه تیمز - آر جمع آوری شده بود, 9 متغیر از طریق روش غیر آزمایشی با طرح تحقیق همبستگی و با استفاده از روش های آماری, ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که همه متغیرهای آموزشی وارد شده در تحقیق, دارای ضریب همبستگی معناداری (در سطح (p<0.01 با متغیر ملاک بودند. همچنین, مدل رگرسیونی جهت پیش بینی متغیر ملاک (پیشرفت تحصیلی) بر اساس متغیرهای آموزشی وارد شده در تحقیق ارایه گردید که از 9 متغیر آموزشی, 8 متغیر در پیش بینی متغیر ملاک نقش داشته و در مجموع, 16.3 درصد از تغییرات, متغیر ملاک را تبیین می کردند و بقیه تغییرات متغیر ملاک (83.7 درصد), توسط متغیرهای دیگر (متغیرهای فردی, خانوادگی, اجتماعی, و بعضی از متغیرهای آموزشی و...) که محقق آن ها را در نظر نگرفته و وارد مدل نشده اند تبیین می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، صمد، کرم دوست، نوروزعلی، رحیمی نژاد، عباس، و حجازی، الهه. (1388). ارایه مدل رگرسیونی پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دوره راهنمایی, بر اساس داده ها و نتایج مطالعه تیمز TIMSS- R) 99). روانشناسی و علوم تربیتی، 39(1)، 133-151. SID. https://sid.ir/paper/55760/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی صمد، کرم دوست نوروزعلی، رحیمی نژاد عباس، حجازی الهه. ارایه مدل رگرسیونی پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دوره راهنمایی, بر اساس داده ها و نتایج مطالعه تیمز TIMSS- R) 99). روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1388؛39(1):133-151. Available from: https://sid.ir/paper/55760/fa

    IEEE: کپی

    صمد عابدی، نوروزعلی کرم دوست، عباس رحیمی نژاد، و الهه حجازی، “ارایه مدل رگرسیونی پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دوره راهنمایی, بر اساس داده ها و نتایج مطالعه تیمز TIMSS- R) 99)،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 39، no. 1، pp. 133–151، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55760/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا