Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,380
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 21

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور بررسی تاثیر آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستانی در رشته ریاضی انجام گردیده است. بدین منظور, هفتاد و دو نفر از دانش آموزان دختر پایه سوم رشته ریاضی در دوره دبیرستان از منطقه شش آموزش و پرورش شهر تهران, به وسیله نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. روش پژوهش, آزمایشی و بر اساس طرح پیش آزمون - پس آزمون, با گروه کنترل و انتساب تصادفی بود. یک هفته قبل از امتحانات نوبت اول, مقیاس اضطراب امتحان (ساراسون, 1978), به عنوان پیش آزمون توسط دانش آموزان مورد مطالعه تکمیل گردید. پس از تشکیل دو گروه سی و شش نفری, به عنوان گروه های آزمایشی و کنترل, برنامه آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری جهت کاهش اضطراب امتحان, به مدت شش جلسه در مورد گروه آزمایشی به اجرا در آمد. سپس یک هفته قبل از امتحانات نوبت دوم, بار دیگر مقیاس اضطراب امتحان در مرحله پس آزمون توسط آزمودنی ها در هر دو گروه تکمیل گردید. تحلیل داده های بدست آمده, با توجه به ماهیت اندازه گیری گروه ها در دو مرحله پیش و پس آزمون, با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر صورت گرفت. نتایج, حاکی از کاهش معنادار اضطراب امتحان در گروه آزمایشی بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

به پژوه، احمد، بشارت، محمدعلی، غباری بناب، باقر، و فولادی، فاطمه. (1388). تاثیر آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی. روانشناسی و علوم تربیتی، 39(1)، 3-21. SID. https://sid.ir/paper/55761/fa

Vancouver: کپی

به پژوه احمد، بشارت محمدعلی، غباری بناب باقر، فولادی فاطمه. تاثیر آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1388؛39(1):3-21. Available from: https://sid.ir/paper/55761/fa

IEEE: کپی

احمد به پژوه، محمدعلی بشارت، باقر غباری بناب، و فاطمه فولادی، “تاثیر آموزش راهبردهای شناختی - رفتاری بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستانی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 39، no. 1، pp. 3–21، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55761/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا