Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,666
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون مدارس استثنایی شهر تهران بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی دانش آموزان دختر و پسر دبستانی 7 تا 12 سال با نشانگان داون در مدارس استثنایی شهر تهران در سال تحصیلی 1385-86 تشکیل دادند. برای انتخاب نمونه, از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای استفاده شد که در مجموع, 129 کودک دارای نشانگان داون (58 دختر و 71 پسر) انتخاب و پرسشنامه ها در اختیار معلمان آن ها قرار گرفت. در این مطالعه, جهت سنجش میزان مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری, از پرسشنامه نظام درجه بندی مهارت های اجتماعی (SSRS) گرشام و الیوت استفاده گردید. جهت تحلیل داده ها, از آزمون t گروه های مستقل استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که در مقیاس های همکاری, قاطعیت, خویشتن داری, برون گرایی و بیش فعالی بین دخترها و پسرها تفاوت معناداری وجود دارد (p<0.001). در مقیاس درون گرایی, تفاوت معناداری بین دو گروه دختر و پسر مشاهده نشد (p=0.42). از یافته های به دست آمده, می توان نتیجه گیری کرد که در کودکان با نشانگان داون, دخترها دارای مهارت های اجتماعی بیشتری نسبت به پسرها هستند و پسرها مشکلات رفتاری بیشتری نسبت به دخترها دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاهی، یوسف، افروز، غلامعلی، و میرزمانی بافقی، سیدمحمود. (1388). مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی، 39(1)، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/55763/fa

    Vancouver: کپی

    شاهی یوسف، افروز غلامعلی، میرزمانی بافقی سیدمحمود. مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1388؛39(1):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/55763/fa

    IEEE: کپی

    یوسف شاهی، غلامعلی افروز، و سیدمحمود میرزمانی بافقی، “مقایسه مهارت های اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان با نشانگان داون سنین دبستان از نظر معلمان،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 39، no. 1، pp. 23–40، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55763/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا