Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,025
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا، ناشنوا، و عادی در مقطع راهنمایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 135

چکیده

 هدف پژوهش حاضر کشف عوامل موثر بر فرسودگی شغلی معلمان نابینا, ناشنوا, و عادی است. 176 معلم زن و مرد از مدارس عادی, نابینا, و ناشنوای مقطع راهنمایی انتخاب شدند و پرسشنامه های فرسودگی شغلی ماسلاچ و مقیاس درجه بندی تیپ A و تیپ B (بورتنر) را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی دو متغیره و رگرسیون چند متغیره (مدل همزمان) استفاده گردید. یافته ها نشان می دهد که اوقات فراغت, و سن پیش بینی های مناسبی برای متغیر ملاک (خستگی عاطفی) می باشند و جنسیت, پیش بینی مناسب برای متغیرهای ملاک (خستگی عاطفی, و دگرگونی شخصیت است. تیپ های شخصیتی, پیش بین مناسبی برای متغیر ملاک (خستگی عاطفی, دگرگونی شخصیت, و فقدان موفقیت فردی) است. متغیرهای نوع مدرسه, تحصیلات, وضعیت تاهل, تعداد فرزندان, وضعیت اجتماعی- اقتصادی, محیط روانشناختی- اجتماعی, و تعداد شغل در معادله رگرسیون وارد نشدند و پیش بین های مناسبی برای متغیر های ملاک (خستگی عاطفی, دگرگونی شخصیت, و فقدان موقعیت فردی) تلقی نگردیدند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غباری بناب، باقر، نبوی، محمد، و شیرکول، ماندانا. (1384). عوامل موثر بر بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا, ناشنوا, و عادی در مقطع راهنمایی شهر تهران . روانشناسی و علوم تربیتی، 35(2)، 109-135. SID. https://sid.ir/paper/55793/fa

    Vancouver: کپی

    غباری بناب باقر، نبوی محمد، شیرکول ماندانا. عوامل موثر بر بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا, ناشنوا, و عادی در مقطع راهنمایی شهر تهران . روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1384؛35(2):109-135. Available from: https://sid.ir/paper/55793/fa

    IEEE: کپی

    باقر غباری بناب، محمد نبوی، و ماندانا شیرکول، “عوامل موثر بر بروز فرسودگی شغلی معلمان دانش آموزان نابینا, ناشنوا, و عادی در مقطع راهنمایی شهر تهران ،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 35، no. 2، pp. 109–135، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55793/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا