مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مصرف رسانه ای و سرمایه فرهنگی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 221

چکیده

 مقدمه: از مهم ترین شاخصهای تاثیرگذار بر شکل گیری سرمایه فرهنگی امکان دسترسی به رسانه هاست که مقاله حاضر با استفاده از نظریه شکاف آگاهی, به بررسی رابطه بین مصرف رسانه ای و سرمایه فرهنگی می پردازد.روش: تحقیق حاضر با روش پیمایش در بین 188 نفر از دانشجویان صورت گرفته است.یافته ها: بین مصرف رسانه ای (چاپی, الکترونیکی و دیجیتالی) و سرمایه فرهنگی (ذهنی, عینی و نهادی) رابطه وجود دارد. ضمن اینکه کلیه ابعاد رسانه با ابعاد ذهنی و نهادی سرمایه فرهنگی رابطه مثبت دارند, اما رابطه رسانه های چاپی با سرمایه فرهنگی منفی است.بحث: نابرابری مصرف رسانه ای موجب نابرابری اطلاعاتی در بین مردم و نابرابری در مصرف فرهنگی آنان می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهرام نیا، سیدامیرمسعود، مرندی، زهره، محرابی کوشکی، راضیه، و سیستانی، محسن. (1394). رابطه مصرف رسانه ای و سرمایه فرهنگی. رفاه اجتماعی، 15(59 (جماعت و اجتماعات))، 189-221. SID. https://sid.ir/paper/56401/fa

    Vancouver: کپی

    شهرام نیا سیدامیرمسعود، مرندی زهره، محرابی کوشکی راضیه، سیستانی محسن. رابطه مصرف رسانه ای و سرمایه فرهنگی. رفاه اجتماعی[Internet]. 1394؛15(59 (جماعت و اجتماعات)):189-221. Available from: https://sid.ir/paper/56401/fa

    IEEE: کپی

    سیدامیرمسعود شهرام نیا، زهره مرندی، راضیه محرابی کوشکی، و محسن سیستانی، “رابطه مصرف رسانه ای و سرمایه فرهنگی،” رفاه اجتماعی، vol. 15، no. 59 (جماعت و اجتماعات)، pp. 189–221، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/56401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button