مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32,161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگیهای مشتریان تن فروشی از دیدگاه زنان تن فروش خیابانی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 64

کلیدواژه

چکیده

 طرح مساله: سهم مردان از کل موارد مثبت شناسایی شده ناکا (نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی), بسیار بیشتر از زنان است. از اینرو بهداشت در روابط جنسی مردان در کنترل و کاهش ناکا از اهمیت خاصی برخورداراست. از سوی دیگر به تدریج الگوی انتقال ویروس از انتقال به واسطه تزریق مواد به سوی انتقال از راه رابطه جنسی در حال تغییر است و زنان تن فروش در این زمینه سهم بسیاری دارند. شناخت مشتریان می تواند امکان مداخله موثر را در برنامه های کنترل و کاهش ناکا فراهم آورد. مطالعه حاضر تلاش می کند تا حد ممکن برخی از این ویژگیها را بررسی و ارایه کند.روش: این مطالعه از نوع پهنانگر و مقطعی است که در آن از جمعیت زنان تن فروش درباره ویژگیهای مشتریان آنها پرسش شده است. برای گردآوری اطلاعات از هر دو روش  کمی و کیفی استفاده شده است جامعه آماری پژوهش, زنانی هستند که در مناطق 22گانه شهر تهران, تن فروشی می کنند.یافته ها: بیش از نیمی از تن فروشان, معتقدند مشتریان آنها در سنین میانسالی (30 تا 50 سال) قرار دارند. 6/51 درصد زنان تن فروش اظهار داشته اند که مشتریانشان بیشتر متاهل هستند و گروه بعدی را مجردها تشکیل می دهند. تن فروشان مشتریان خود را بیشتر دارای تحصیلات عالی معرفی کرده اند. 9/97 درصد از تن فروشان که به سوال درباره وضعیت شغلی مشتریان پاسخ داده اند مشتریان خود را شاغل اعلام کرده اند.بحث: شناخت زنان تن فروش شهر تهران از مشتریان خود در مقایسه با زنان تن فروش دیگر کشورها بیشتر است. یافته های این مطالعه درباره میانسالی و متاهل بودن اکثریت مشتریان با یافته های مطالعات مشابه در دیگر کشورها همخوانی دارد. احتمالا سهم مشتریان دارای تحصیلات دانشگاهی در میان مشتریان زنان تن فروش تهران, بیشتر از دیگر کشورهاست. یکی از ویژگیهای بسیار متفاوت مشتریان در این مطالعه در مقایسه با دیگر کشورها, شغل آنان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button