مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,972
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 66

چکیده

 به منظور تدوین مبانی آفرینشگری در فرآیند طراحی معماری, در گام نخست به تعریف واژه های محوری چون خلاقیت, هوش و حافظه پرداخته شده است. رویکردهای اصلی آفرینشگری عبارتند از: آفرینشگری با محوریت شخص خلاق, فرآیند ذهنی, محیط, و انجام عمل. شیوه های پرورش آفرینشگری عبارتند از: خود شکوفایی, اعتماد به خود, پذیرا بودن تجربه, آموزش مقتضی و آموزش خلاق, پرورش خلاقیت درونی دانشجویان, آموزش فرآیندها و تدابیر اندیشه خلاقانه, ایجاد بستر و محیط مناسب برای بروز خلاقیت, در کنار تکرار هدفمند فرآیند طراحی؛ از راهبردهایی است که می توان به کمک آنها توانمندی های بالقوه دانشجویان را در زمینه طراحی معماری بهبود بخشید. استفاده از قدرت استدلال و منطق دانشجویان در کنار تحریک توانایی های ایشان در ارایه ایده های بدیع, پرورش هم زمان و متعامل هوش فضایی و خلاقیت, از مسایلی است که باید به صورت هوشیارانه از طرف اساتید محترم برنامه ریزی شده, در برنامه آموزشی مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهدوی نژاد، محمدجواد. (1384). آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری. هنرهای زیبا، -(21)، 57-66. SID. https://sid.ir/paper/5665/fa

Vancouver: کپی

مهدوی نژاد محمدجواد. آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری. هنرهای زیبا[Internet]. 1384؛-(21):57-66. Available from: https://sid.ir/paper/5665/fa

IEEE: کپی

محمدجواد مهدوی نژاد، “آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری،” هنرهای زیبا، vol. -، no. 21، pp. 57–66، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5665/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button