مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل جامعه شناختی احساس آنومی اقتصادی در میان جوانان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 37

چکیده

 طرح مساله: دگرگونی های پدید آمده در چند دهه اخیر به نحو چشم گیری بر شکل گیری و تشدید مشکلات اجتماعی جوانان تاثیر گذارده است. از جمله مشکلات اجتماعی می توان به «احساس آنومی» در میان افراد اشاره کرد که بازتاب شرایط نابسامان و آنومیک جامعه است. مقاله حاضر به سنجش احساس آنومی اقتصادی در میان جوانان شهر تهران و برخی عوامل تاثیرگذار بر آن می پردازد.روش: پس از بررسی منابع و نظریه ها و تدوین چارچوب نظری, با شیوه پیمایش و استفاده از پرسش نامه و مصاحبه, اطلاعات مورد نیاز گردآوری شد. حجم نمونه 816 نفر از جوانان شهر تهران بوده که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و به صورت تصادفی انتخاب شدند.یافته ها: نسبت قابل توجهی از جوانان در ارزیابی خود وضعیت نابسامان و آنومیک جامعه را به تصویر می کشند و در حالتی که از گسستگی میان خود و جامعه قرار دارند. این احساس آنومی اقتصادی متاثر از عوامل فردی, خانوادگی, نگرش ها و حالات سردرگمی, بدبینی و بی اعتمادی در جوانان است.نتایج: یافته های پژوهش منطبق با نظریه های جامعه شناختی به ویژه آرای دورکیم و مرتون نشان می دهد احساس آنومی اقتصادی, در حقیقت, عدم تناسب نیازها و اهداف و امکانات مالی و اقتصادی و راه های دستیابی به آن اهداف بوده که در شخصیت جوانان درونی شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شیانی، ملیحه، و محمدی، محمدعلی. (1386). تحلیل جامعه شناختی احساس آنومی اقتصادی در میان جوانان. رفاه اجتماعی، 6(25)، 11-37. SID. https://sid.ir/paper/56667/fa

Vancouver: کپی

شیانی ملیحه، محمدی محمدعلی. تحلیل جامعه شناختی احساس آنومی اقتصادی در میان جوانان. رفاه اجتماعی[Internet]. 1386؛6(25):11-37. Available from: https://sid.ir/paper/56667/fa

IEEE: کپی

ملیحه شیانی، و محمدعلی محمدی، “تحلیل جامعه شناختی احساس آنومی اقتصادی در میان جوانان،” رفاه اجتماعی، vol. 6، no. 25، pp. 11–37، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/56667/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button