مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رشد اجتماعی کودکان 3 تا 6 سال برخوردار و محروم از خدمات روستامهدها (بررسی موردی شهرستان ورامین)

صفحات

 صفحه شروع 343 | صفحه پایان 368

چکیده

 طرح مساله: امروزه روشن شده است که برای تکامل اجتماعی زمان بخصوص و ویژه ای وجود دارد و در این زمان باید اساس رفتارهای اجتماعی در کودک شکل بگیرد و پس از آن است که او می تواند تعامل اجتماعی مناسبی برقرار نماید. بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که شرایط محیطی, شرایط اجتماعی, ارتباطات عاطفی و هیجانی و وضعیت تغذیه در رشد جسمی, اجتماعی و روانی کودک بسیار موثرند. شکنف (Shonkoff) و فیلیپس (Phillips)؛(2000). حال آنکه کودکان روستایی به دلیل شرایط خاص روستاها از این محیط بی بهره اند.یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش کودکان برخوردار از خدمات روستامهد نسبت به کودکان نابرخوردار از این خدمات از رشد اجتماعی بالاتری برخوردارند.نتایج: به نظر می رسد رشد اجتماعی بیش تر کودکان برخوردار از خدمات روستامهد, تحت تاثیر محیط غنی تر رشد آنان در مقایسه با کودکان نابرخوردار می باشد. کودکان در روستامهد این فرصت را پیدا می کنند که به کنش متقابل با گروه هم سالان بپردازند و ضمن بازی با هم سالان خود از تجربیات آنان استفاده کنند, کشفیات خود از محیط را با آن ها در میان بگذارند و در آموخته های یکدیگر سهیم شوند.تجربه محیط غنی تر از خانه از لحاظ مواد و محتوای آموزشی و ارتباطات اجتماعی, کودکان را با فرصت های بیش تری برای یادگیری و رشد مواجه می سازد. بازی, تعاملات اجتماعی, کاوشگری و یادگیری های غیررسمی و... همگی در رشد اجتماعی بهتر کودکان موثرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابری، ساره، حاج یوسفی، علی، حاج بابایی، حسین، و رهگذر، مهدی. (1390). مقایسه رشد اجتماعی کودکان 3 تا 6 سال برخوردار و محروم از خدمات روستامهدها (بررسی موردی شهرستان ورامین). رفاه اجتماعی، 11(41)، 343-368. SID. https://sid.ir/paper/56809/fa

    Vancouver: کپی

    ابری ساره، حاج یوسفی علی، حاج بابایی حسین، رهگذر مهدی. مقایسه رشد اجتماعی کودکان 3 تا 6 سال برخوردار و محروم از خدمات روستامهدها (بررسی موردی شهرستان ورامین). رفاه اجتماعی[Internet]. 1390؛11(41):343-368. Available from: https://sid.ir/paper/56809/fa

    IEEE: کپی

    ساره ابری، علی حاج یوسفی، حسین حاج بابایی، و مهدی رهگذر، “مقایسه رشد اجتماعی کودکان 3 تا 6 سال برخوردار و محروم از خدمات روستامهدها (بررسی موردی شهرستان ورامین)،” رفاه اجتماعی، vol. 11، no. 41، pp. 343–368، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/56809/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button