مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سطح تشریک مساعی دانش و تجربه مدیران در بهبود و هدایت فرایند اجرایی در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی

صفحات

 صفحه شروع 385 | صفحه پایان 398

چکیده

 مقدمه: ازآنجاکه ارزیابی سازمان از نظر مولفه های تشریک مساعی دانش و تجربه, پیش نیازی برای برنامه ریزی و پیاده سازی آن در سازمان به شمار می رود, بررسی درجه مقبولیت زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری, با هدف پیدایش قوت ها و ضعف ها در فرایند های اجرایی سازمان و بهبود آن ها, می تواند بسیار سودمند باشد.روش: در این پژوهش, پنج فرضیه درباره زمینه سازمانی و تکنولوژی, ویژگی های تیمی, ویژگی های فرهنگی و رقابتی, ویژگی های فردی و فاکتور های انگیزشی بررسی شد. ابزار تحقیق, پرسش نامه است که پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0.919 محاسبه شد و 108 نفر از مدیران دانشگاه مذکور و مراکز درمانی تابع, آن را تکمیل کردند. سپس, داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون تی تحلیل شد.یافته ها: اغلب مدیران بر این باورند که ساختار سازمانی برای به اشتراک گذاری دانش و تجربه با توجه به تکنولوژی روز موجود مناسب نیست. همکاری بین گروه ها بر به اشتراک گذاری دانش و تجربه چندان تاثیرگذار نیست و فرهنگ سازمانی در به اشتراک گذاری دانش و تجربه میان مدیران کمتر کمک می کند؛ اما اغلب مدیران عنوان کردند که ویژگی های فردی, برای انتقال دانش و تجربه زمینه مناسب را فراهم کرده و عوامل انگیزشی و اعتماد مناسب, به انتقال دانش و تجربه کمک بسیاری می کند.بحث: ساختار سازمانی با توجه به تکنولوژی روز برای تشریک مساعی دانش میان مدیران, به بازبینی نیاز دارد. همچنین افزایش همکاری گروه ها و توسعه فرهنگ سازمانی ضرورت تازهای را می طلبد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نخعی، آرش، کریمی، اوژن، هاشم نیا، شهرام، و بهنیا، فاطمه. (1391). سطح تشریک مساعی دانش و تجربه مدیران در بهبود و هدایت فرایند اجرایی در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی. رفاه اجتماعی، 12(47 (سلامت 1))، 385-398. SID. https://sid.ir/paper/56840/fa

    Vancouver: کپی

    نخعی آرش، کریمی اوژن، هاشم نیا شهرام، بهنیا فاطمه. سطح تشریک مساعی دانش و تجربه مدیران در بهبود و هدایت فرایند اجرایی در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی. رفاه اجتماعی[Internet]. 1391؛12(47 (سلامت 1)):385-398. Available from: https://sid.ir/paper/56840/fa

    IEEE: کپی

    آرش نخعی، اوژن کریمی، شهرام هاشم نیا، و فاطمه بهنیا، “سطح تشریک مساعی دانش و تجربه مدیران در بهبود و هدایت فرایند اجرایی در دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی،” رفاه اجتماعی، vol. 12، no. 47 (سلامت 1)، pp. 385–398، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/56840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button