مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,415
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای تبلیغات در اعلان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از تبلیغات در اعلان, معروف سازی و شناسایی موضوع و جلب مخاطبان به انتخاب, خرید و یا تبعیت است؛ یافتن راهبرد مناسب برقراری ارتباط در طراحی اعلان, محاسبات عقلانی, دستاوردهای علمی, دانش های جامعه شناسی و روان شناسی را برای حصول به موفقیت می طلبد. روش پژوهش در این مقاله, اسنادی بوده متکی بر جامعه آماری تعداد کثیری اعلان موفق در دهه اخیر جهان است. آمار استخراج شده و جمع بندی اطلاعات بر اساس شاخصه های هنری موجود در اعلان ها می باشد و درصدهای ارایه شده, نشانگر نسبت کاربرد هر یک از این راهبردهای تبلیغاتی, در آنها است. نهایتا به منظور معرفی راه حل هایی منسجم و اصولی, در بیانی فهرست وار راهبردهای فوق این گونه معرفی شده است: راهبردهای رعایت سادگی, تکرار عناصر همگون, اغراق در یک خصوصیت, تحریف و آشنایی زدایی, ارایه توجیه منطقی, استفاده از اعتبار افراد معروف, اشاره به فواید همراهی, هماهنگی با شتاب زمان و انتزاع گرایی, بیان استعاره و غیرمستقیم, بیان نمادین, زیبایی شناسی نوین با ارتباط نوشتاری- بصری, برانگیختن کودک درون, راهبرد ایجاد احساس نیاز, شکل گرایی و القای پدیده های جدید, برانگیختن احساسات, ایجاد حس نشاط و طنز, ایجاد احساس ترس, رواج فرهنگ بومی, معرفی شخصیت تبلیغاتی, و راهبرد جذابیت رنگی برای بیانی سریع و صریح. نتیجه حاکی از تاثیر انتخاب راهبرد در موفقیت اعلان های بررسی شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رهبرنیا، زهرا، و مهریزی ثانی، سمیه. (1387). راهبردهای تبلیغات در اعلان. هنرهای زیبا، -(36)، 87-100. SID. https://sid.ir/paper/5734/fa

Vancouver: کپی

رهبرنیا زهرا، مهریزی ثانی سمیه. راهبردهای تبلیغات در اعلان. هنرهای زیبا[Internet]. 1387؛-(36):87-100. Available from: https://sid.ir/paper/5734/fa

IEEE: کپی

زهرا رهبرنیا، و سمیه مهریزی ثانی، “راهبردهای تبلیغات در اعلان،” هنرهای زیبا، vol. -، no. 36، pp. 87–100، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5734/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button