Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,492
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,031
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 86

چکیده

طراحی تعاملی امروزه به مفهوم ایجاد ارتباط بهتر و مفیدتر بین محصولات صنعتی و کاربران می باشد. این واژه که نخست در علوم کامپیوتر و در طراحی صفحات واسطه ای کامپیوترها مطرح بود, امروزه در طراحی کلیه محصولات صنعتی به کاربرده می شود. عرصه طراحی تعاملی بسیار نوپا است و عمر آن به دهه پیش می رسد. در دنیای قبل از کامپیوترها, طراحی تعاملی به مفهوم امروزی وجود نداشت, اما امروزه به حدی گسترش یافته است که به یک رشته دانشگاهی مجزا تبدیل شده است. طراحی تعاملی, نوعی از طراحی کاربر محور است و همواره در جستجوی راه های آسان تر برای ارتباط محصولات صنعتی با کاربران می باشد. بر مبنای اصول طراحی تعاملی, علاوه بر تفاوت های فردی, حالات روحی افراد در زمان های مختلف نیز, بر نحوه استفاده آنها از محصولات تاثیر خواهد داشت. در این مقاله, به منظور شناختی کلی از عادات کاربران ایرانی و تعاملات آنان در برخورد با محصولات دنیای امروز, مطالعه ای بر روی کاربران ایرانی به شیوه مطالعه میدانی انجام گرفته است, که نتایج این مطالعه الگویی اولیه و کلی از رفتارهای کاربران ایرانی در مواجهه با محصولات مدرن ارایه می دهد. طراحی تعاملی می تواند با در نظر گرفتن این الگوی رفتاری ارتباط بهتری را بین کاربر و محصول به وجود بیاورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خداداده، یاسمن، و یعقوبیان، شادی. (1386). طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات. هنرهای زیبا، -(29)، 79-86. SID. https://sid.ir/paper/5774/fa

    Vancouver: کپی

    خداداده یاسمن، یعقوبیان شادی. طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات. هنرهای زیبا[Internet]. 1386؛-(29):79-86. Available from: https://sid.ir/paper/5774/fa

    IEEE: کپی

    یاسمن خداداده، و شادی یعقوبیان، “طراحی تعاملی: مطالعه فرهنگ کاربران ایرانی جهت ایجاد تعامل بهتر با محصولات،” هنرهای زیبا، vol. -، no. 29، pp. 79–86، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5774/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا