Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,374
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,330
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر بازشناسی هنر آبستره

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 42

چکیده

 تمامی تاریخ هنر, تا اوایل سده بیستم میلادی, شاهد حضور پرقدرت نقاشی فیگوراتیو و تصویری بوده است. هنرهای غیر تصویری, بیشتر در زمینه هنرهای کاربردی و تزئینی ظهور یافته بود. در اوایل قرن بیستم, نقاش اروپایی از تصویر نمودن جهان محسوس و دنیای عینی روی برتافت و صحنه نقاشی خود را از اشیاء و عناصر قابل شناخت و شکلهای شناخته شده در جهان مرئی و ملموس, خالی کرده و به بازتاب دنیای درون خود پرداخت. تغییر جهت از جهان برونی به درون انسان, از بازنمایی شی ء به نمایش فرم, نقطه آغازین تکوین بیان نوین هنری و شروع ظهور نقاشی غیر تصویری و به اعتباری نقاشی آبستره بود. نقاشی, دیگر تنها وسیله بازنمایی جهان مرئی نبود. انعکاس بیانی شکلهای رنگین ناب, می توانست وسایل مرئی ساختن طنین درونی چیزها و اهتزازشان در روح آدمی را برای نقاش تدارک بیند. در این دوره, هنرمند نقاش متقاعد شد که اگر هماهنگی های ناب تصویری عاری از تصویرهای عینی یا استعاری باشند, می توانند- درست همانند اصوات ناب موسیقی- روح انگیز شوند. هنرمند, از تصویرهای طبیعی یکسره چشم پوشیده و خود را کاملا به نیروی بیانی شکلهای رنگین سپرد.در این مقاله, ضمن اشاره به انگیزه ها, اندیشه ها و زمینه های پیدایش هنر انتزاعی, به آغازکنندگان و گرایشات عمده ظهور یافته این هنر توجه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گودرزی، مصطفی. (1380). تاملی بر بازشناسی هنر آبستره. هنرهای زیبا، -(9)، 30-42. SID. https://sid.ir/paper/5832/fa

    Vancouver: کپی

    گودرزی مصطفی. تاملی بر بازشناسی هنر آبستره. هنرهای زیبا[Internet]. 1380؛-(9):30-42. Available from: https://sid.ir/paper/5832/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی گودرزی، “تاملی بر بازشناسی هنر آبستره،” هنرهای زیبا، vol. -، no. 9، pp. 30–42، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5832/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا