مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,034
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرایند شناسایی محصول نشانه شناسی و معنی شناسی محصول (مطالعه موردی: ظروف چای ساز)

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 86

چکیده

 در دنیای امروز سیل تولید کالاهای صنعتی و طراحی محصولات جدید در ارتباط مستقیم با بازاریابی است. موفقیت کالا در بازار به کاربردی و مفید بودن, ظاهر مقبول وفرم بامعنای محصولات بستگی دارد. شناخت زبان اشیا و بکارگیری آن در طراحی برای موفقیت در تجارت بین المللی و ایجاد هویت محصول ضروری است. هدف از این تحقیق مطالعه عوامل موثر بر شناسایی چیستی محصول و ارتباط فرم و معنای آن است. مطالعات کتابخانه ای در علوم زبان شناسی, نشانه شناسی و معناشناسی محصول همراه با مطالعات میدانی در این پژوهش منجر به شناخت عوامل موثر در ادراک شی – تاثیر طبقه بندی اشیا در معنی شناسی محصول و تدوین جدول نشانه شناسی انواع روش های ارتباطی گردید. به طور خلاصه مهم ترین مولفه در شناسایی شی شکل آن است. معنای صریح محصول همان کاربرد یا عملکرد آن است؛ و هر شی که فرم آن به کاربردش اشاره کند برای بیننده بامعنا خواهد بود. شناخت عناصر و ساخت پیام در زبان اشیا موجب تاثیر آنها در ایجاد ارتباط بین فرم و عملکرد و معنی آنها می گردد. ظروف چای ساز به عنوان نمونه موردی این تحقیق ارایه شده است. با استفاده از نتایج این تحقیق طراح می تواند با آگاهی بیشتری انواع نشانه های فرمی, نوری, صوتی, گرافیکی و غیره را در طراحی تجسمی محصولات انتخاب نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مقدم، نسرین. (1388). فرایند شناسایی محصول نشانه شناسی و معنی شناسی محصول (مطالعه موردی: ظروف چای ساز) . هنرهای زیبا، -(37)، 77-86. SID. https://sid.ir/paper/5864/fa

    Vancouver: کپی

    مقدم نسرین. فرایند شناسایی محصول نشانه شناسی و معنی شناسی محصول (مطالعه موردی: ظروف چای ساز) . هنرهای زیبا[Internet]. 1388؛-(37):77-86. Available from: https://sid.ir/paper/5864/fa

    IEEE: کپی

    نسرین مقدم، “فرایند شناسایی محصول نشانه شناسی و معنی شناسی محصول (مطالعه موردی: ظروف چای ساز) ،” هنرهای زیبا، vol. -، no. 37، pp. 77–86، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button