Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,806
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فهم مساله طراحی در آموزش معماری بررسی مولفه های موثر بر فهم کافی از مساله طراحی به عنوان آغازگاهی برای طراحان مبتدی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 68

چکیده

 آموزش طراحی معماری امری چالش برانگیز است که وابسته به متغیرهای متعددی می باشد. از آنجا که شکل گیری شخصیت یک طراح و فراگیری مهارت های طراحی وابسته به این مقوله است, از حساسیت زیادی برخوردار بوده و لازم است روند آموزش معماری در مدارس معماری مورد توجه و مطالعه قرار گیرند. در این راستا گام های آغازین آموزش در فراگیری طراحی معمارانه در تربیت طراح اهمیتی بسزا دارد. این پژوهش در جهت کاوش چگونگی طرح مساله طراحی و متغیرهای موثر بر فهم کافی از مساله و درونی شدن آن به جهت تسهیل آغاز مساله گشایی به توسط طراحان مبتدی انجام گرفته است. در این پژوهش مولفه ها ومتغیرهای ویژه ای همچون توضیح برنامه توسط معلم, مشاهده و جستار نمونه ها, کرکسیون های دیگر دانشجویان, تعامل های دانشجویی, درگیری مستقیم و آغشته شدن با دغدغه مساله طراحی و... در امر فهم مساله معماری شناسایی شده و وزن هر یک سنجش می گردد. نتایج این پژوهش چگونگی مواجهه طراح مبتدی با مساله طراحی و مولفه های موثر بر فهم کافی از آن را مشخص نموده و نتایج می تواند راهبردهایی موثر به جهت تشخیص و سوگیری معلمین طراحی در امر آموزش طراحی و تسهیل درونی شدن مساله طراحی نزد طراح مبتدی ارایه نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشگرمقدم، گلرخ. (1388). فهم مساله طراحی در آموزش معماری بررسی مولفه های موثر بر فهم کافی از مساله طراحی به عنوان آغازگاهی برای طراحان مبتدی. هنرهای زیبا، -(37)، 59-68. SID. https://sid.ir/paper/5866/fa

    Vancouver: کپی

    دانشگرمقدم گلرخ. فهم مساله طراحی در آموزش معماری بررسی مولفه های موثر بر فهم کافی از مساله طراحی به عنوان آغازگاهی برای طراحان مبتدی. هنرهای زیبا[Internet]. 1388؛-(37):59-68. Available from: https://sid.ir/paper/5866/fa

    IEEE: کپی

    گلرخ دانشگرمقدم، “فهم مساله طراحی در آموزش معماری بررسی مولفه های موثر بر فهم کافی از مساله طراحی به عنوان آغازگاهی برای طراحان مبتدی،” هنرهای زیبا، vol. -، no. 37، pp. 59–68، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5866/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا