مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل تعیین تراکم مطلوب شهری با استفاده از سیستم های اطلاعات زمینی (LIS) (مطالعه موردی اصفهان – خمینی شهر)

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 26

چکیده

تراکم شهری نامطلوب یکی از معضلات و مشکلات اساسی شهرهای امروز است و می تواند منشا بسیاری از نابسامانی های دیگر نظیر توزیع نامتعادل خدمات شهری, ترافیک شدید, اشراف و غیره باشد. هدف این مقاله ارایه مدلی است که با استفاده از قابلیت ها و امکانات سیستم های اطلاعات زمینی و با فرض امکان شناسایی عناصر اصلی تراکم و بهره گیری از امکانات متعدد هندسی و توصیفی سیستم های مزبور در شفاف سازی عوامل تراکم شهری, تاثیر آنها را بسرعت و به دقت برای همه دست اندرکاران و مسولین مربوطه آشکار و هویدا سازد. هرچند در پژوهش های قبلی در زمینه تراکم و رابطه ترافیک و فضای سبز با آن در محیط سیستم های اطلاعات زمینی موارد متعددی مورد بررسی قرار گرفته ولی در ارتباط با مدلسازی سیستم های فوق در رابطه با تراکم شهری به طور خاص اقدامی چشمگیر به عمل نیامده است. مدلی که تهیه شد به روش تحلیلی با کمی ساختن عوامل اصلی کالبدی, اقتصادی و اجتماعی موثر در تراکم شهری و نرمالیزه نمودن آنها نتایج مفیدی را در تشکیل مدل تراکم ارایه داد به صورتی که از مقایسه دو ساختار تراکم شهری در این مدل (در وضعیت موجود و مدل پیشنهادی) مزایای آن آشکار به نظر می رسد. علاوه بر این مدل مزبور در شهری از استان اصفهان (خمینی شهر) به صورت موفقیت آمیز مورد آزمایش قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کریمی، اسداله، دلاور، محمودرضا، و محمدی، محمود. (1388). مدل تعیین تراکم مطلوب شهری با استفاده از سیستم های اطلاعات زمینی (LIS) (مطالعه موردی اصفهان – خمینی شهر). هنرهای زیبا، -(37)، 17-26. SID. https://sid.ir/paper/5870/fa

Vancouver: کپی

کریمی اسداله، دلاور محمودرضا، محمدی محمود. مدل تعیین تراکم مطلوب شهری با استفاده از سیستم های اطلاعات زمینی (LIS) (مطالعه موردی اصفهان – خمینی شهر). هنرهای زیبا[Internet]. 1388؛-(37):17-26. Available from: https://sid.ir/paper/5870/fa

IEEE: کپی

اسداله کریمی، محمودرضا دلاور، و محمود محمدی، “مدل تعیین تراکم مطلوب شهری با استفاده از سیستم های اطلاعات زمینی (LIS) (مطالعه موردی اصفهان – خمینی شهر)،” هنرهای زیبا، vol. -، no. 37، pp. 17–26، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5870/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button