مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نوع و ترتیب تکالیف زبانی بر یادگیری لغات انگلیسی تخصصی در زبان آموزان دانشگاه علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 113

چکیده

 زمینه و هدف: واژگان نقش اساسی در یادگیری زبان دارند, به طوری که بدون دانش لغات هیچ گونه ارتباطی برقرار نمی شود. در این تحقیق به بررسی تاثیر آموزش واژگان به 3 روش ابتدا درون داد و سپس برون داد, ابتدا برون داد و سپس درون داد و روش درون داد صرف بر یادگیری لغات انگلیسی تخصصی زبان آموزان فارسی پرداخته شده است.روش بررسی: به منظور انجام مطالعه شبه تجربی ذیل 45 زبان آموز سطح پیشرفته در رشته ای مختلف پزشکی پس از شرکت در امتحان تعیین سطح تافل انتخاب شدند. پس از گذراندن آزمون ارزیابی (وی ک اس لغات مورد نظر جهت آموزش تعیین شدند. زبان آموزان به صورت رندوم به 3 گروه مختلف آموزشی تقسیم شدند و آزمون پیش از دوره را گذراندند, سپس آموزش های مختلف را در طول 3 هفته برای یادگیری و حفظ لغات تخصصی دریافت کردند. آزمون پس از دوره, 2 روز پس از پایان آموزش برگزار شد.یافته ها: تحلیل نتایج نشان داد که هر 3 روش تاثیر معنی داری بر یادگیری و حفظ لغات تخصصی انگلیسی دانشجویان پزشکی دارند و آموزش و طرح درس به هر یک از این 3 روش می تواند به یادگیری واژگان این دانشجویان کمک کند. با این وجود آنالیز واریانس یک طرفه نشان می دهد که 2 مدل ترکیبی تاثیر بیشتری بر یادگیری واژگان تخصصی دانشجویان داشته است.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که آموزش به 2 روش ترکیبی بیشترین تاثیر را بر یادگیری لغات تخصصی دانشجویان داشته است و اساتید درس زبان در تهیه و تدوین مطالب درسی با استفاده از 2 نوع تمرین می توانند باعث پیشرفت بیشتر دانشجویان شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیرزاد، مریم، اسلامی راسخ، عباس، و دباغی، عزیزاله. (1395). تاثیر نوع و ترتیب تکالیف زبانی بر یادگیری لغات انگلیسی تخصصی در زبان آموزان دانشگاه علوم پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، 18(4)، 106-113. SID. https://sid.ir/paper/58874/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزاد مریم، اسلامی راسخ عباس، دباغی عزیزاله. تاثیر نوع و ترتیب تکالیف زبانی بر یادگیری لغات انگلیسی تخصصی در زبان آموزان دانشگاه علوم پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)[Internet]. 1395؛18(4):106-113. Available from: https://sid.ir/paper/58874/fa

    IEEE: کپی

    مریم شیرزاد، عباس اسلامی راسخ، و عزیزاله دباغی، “تاثیر نوع و ترتیب تکالیف زبانی بر یادگیری لغات انگلیسی تخصصی در زبان آموزان دانشگاه علوم پزشکی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، vol. 18، no. 4، pp. 106–113، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button