مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد وسایل کمک آموزشی متداول

صفحات

 صفحه شروع 269 | صفحه پایان 276

چکیده

 مقدمه: وسایل کمک آموزشی از عوامل موثر در یادگیری هستند و شناخت دیدگاه های دانشجویان در مورد این وسایل می تواند استادان را در انتخاب وسیله مناسب تر یاری دهد. هدف این مطالعه بررسی و مقایسه دیدگاه دانشجویان پرستاری در رابطه با سه وسیله کمک آموزشی متداول شامل پاورپوینت, اورهد و وایت بورد است.روش ها: یک مطالعه توصیفی است که در سال 1386 بر روی 68 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری ساوه انجام شد. نمونه گیری به صورت آسان و ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای با 36 سوال بود. روایی و پایایی پرسشنامه با روایی محتوی و آزمون همبستگی درونی تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (آزمون t زوج و (ANOVA انجام شد.نتایج: میانگین پاسخ های موافق (از 0 تا100) در مورد پاورپوینت  53.65±28.8و وایت بورد 53.65±27.6 و اورهد 21.93±25.5 بود. 57.9 درصد دانشجویان پاورپوینت, 38.6 درصد وایت بورد و 3.5 درصد اورهد را وسیله کمک آموزشی ارجح انتخاب کردند. بین نمره پاورپوینت با اورهد (p<0.005 و t=7.26) نمره وایت بورد با اورهد و (p<0.005 و t=8.16) تفاوت وجود داشت.نتیجه گیری: با توجه به این که دانشجویان بعضی از وسایل کمک آموزشی را بیشتر ترجیح می دهند, بنابراین لازم است که استادان, بسته به امکانات موجود از ترکیبی از وسایل کمک آموزشی استفاده کنند که بتواند در جلب توجه دانشجو در کلاس و احساس رضایت مندی در او موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آخوندزاده، کبری، صالحی، شایسته، و یوسفی، محمدحسین. (1389). دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد وسایل کمک آموزشی متداول. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(3 (پیاپی 27))، 269-276. SID. https://sid.ir/paper/58979/fa

    Vancouver: کپی

    آخوندزاده کبری، صالحی شایسته، یوسفی محمدحسین. دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد وسایل کمک آموزشی متداول. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(3 (پیاپی 27)):269-276. Available from: https://sid.ir/paper/58979/fa

    IEEE: کپی

    کبری آخوندزاده، شایسته صالحی، و محمدحسین یوسفی، “دیدگاه دانشجویان پرستاری در مورد وسایل کمک آموزشی متداول،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 3 (پیاپی 27)، pp. 269–276، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58979/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button