مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری

صفحات

 صفحه شروع 787 | صفحه پایان 795

چکیده

 مقدمه: ارزیابی میزان انطباق محتوی برنامه های آموزشی با نیاز های شغلی و حرفه ای موجب شناسایی نقاط ضعف این برنامه ها شده و امکان اصلاح و بازنگری را فراهم می سازد. هدف این مطالعه بررسی دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سر فصل های دوره با نیازهای شغلی آنان در استان چهارمحال و بختیاری بود.روش ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی در سال 1392 بر روی 100 نفر از دانش آموختگان رشته مهندسی بهداشت محیط انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته بود که مشتمل بر دوبخش مشخصات فردی (7 سوال) و سوالات مربوط به تمام دروس تخصصی (42 سوال) بود که با مقیاس رتبه ای سه نقطه ای (کم, متوسط, زیاد) مورد پرسش قرار گرفت. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمارتوصیفی تجزیه و تحلیل شد.نتایج: دروسی همچون بازرسی و کنترل موادغذایی نظری و عملی, مواد زائد جامد, گندزداها و تصفیه آب با 72.5%, 67.2%, 56.2%, 55%, 53.8% با اولویت زیاد به عنوان کاربردی ترین دروس مشخص شد و بیانگر بیش ترین تناسب این درس ها بانیازهای شغلی است. دروس نقشه کشی, مکانیک سیالات, هیدرولیک, موتور تلمبه, فاضلاب صنعتی با 66.2%, 58.8%, 57.5%, 56.3%, 51.2% با اولویت کم به عنوان دروسی با کم ترین تطابق با نیاز شغلی مشخص شد.نتیجه گیری: نیاز های حرفه ای دانش آموختگان رشته مهندسی بهداشت محیط در سر فصل های دوره به طور کامل پوشش داده نمی شود. لزوم تغییر در برنامه های آموزشی و فراهم نمودن تمهیدات لازم به منظور دستیابی به اهداف, نیازهای شغلی, حرفه ای و تربیت نیروی انسانی ماهر و مولد ضروری به نظر می رسد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فدایی، عبدالمجید، غفاری، مهین، امیری، مسعود، و شاکری، کبری. (1393). دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(9)، 787-795. SID. https://sid.ir/paper/58989/fa

    Vancouver: کپی

    فدایی عبدالمجید، غفاری مهین، امیری مسعود، شاکری کبری. دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(9):787-795. Available from: https://sid.ir/paper/58989/fa

    IEEE: کپی

    عبدالمجید فدایی، مهین غفاری، مسعود امیری، و کبری شاکری، “دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 9، pp. 787–795، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58989/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button