مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,790
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش اصول مطب داری بر آگاهی و عملکرد منشی های مطب پزشکان متخصص شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 822 | صفحه پایان 830

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت نقش منشی ها به عنوان عاملی مهم در بهبود ارایه خدمات بهداشتی - درمانی در مطب ها مساله گذراندن دوره های آموزشی برای منشی ها لازم و ضروری به نظر می رسد. لذا این مطالعه به منظور بررسی تاثیر کلاس های آموزشی اصول مطب داری بر آگاهی و عملکرد منشی های مطب پزشکان متخصص انجام گرفته است.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, 30 نفر منشی از مطب پزشکان متخصص زنان و زایمان شهر اصفهان به صورت تصادفی منظم جهت مداخله انتخاب شدند. روش آموزش به صورت سخنرانی و بحث و گفتگو انجام گرفت و جهت جمع آوری اطلاعات برای بررسی آگاهی از پرسشنامه و برای بررسی عملکرد از چک لیست مشاهده ای استفاده شد که در دو مرحله قبل و بعد از کلاس های آموزشی به اجرا درآمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS  در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفت.نتایج: مقایسه میانگین نمرات آگاهی و عملکرد منشی های مطب ها قبل از شرکت در کلاس های آموزشی اصول مطب داری (به ترتیب 15.23 و 12.03) با میانگین نمرات آگاهی و عملکرد بدست آمده از آنان بعد از شرکت در کلاس های مذکور (به ترتیب24.93  و 18.56) اختلاف معناداری را نشان داده است.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش, به نظر می رسد توجه به ساختار شغلی حرفه منشی گری در مطب ها و ارایه دوره های آموزشی قبل و حین کار برای آنان, بتواند فرایند ویزیت بیماران در مطب ها را بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سینایی، فروزان، بهمن زیاری، فرهاد، یمانی، نیکو، ناجی، سیدعلی، و غیاثی اصفهانی، مژده. (1389). تاثیر آموزش اصول مطب داری بر آگاهی و عملکرد منشی ‌های مطب پزشکان متخصص شهر اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 822-830. SID. https://sid.ir/paper/59000/fa

    Vancouver: کپی

    سینایی فروزان، بهمن زیاری فرهاد، یمانی نیکو، ناجی سیدعلی، غیاثی اصفهانی مژده. تاثیر آموزش اصول مطب داری بر آگاهی و عملکرد منشی ‌های مطب پزشکان متخصص شهر اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):822-830. Available from: https://sid.ir/paper/59000/fa

    IEEE: کپی

    فروزان سینایی، فرهاد بهمن زیاری، نیکو یمانی، سیدعلی ناجی، و مژده غیاثی اصفهانی، “تاثیر آموزش اصول مطب داری بر آگاهی و عملکرد منشی ‌های مطب پزشکان متخصص شهر اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 822–830، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59000/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button