مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,067
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندی های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book

صفحات

 صفحه شروع 543 | صفحه پایان 551

چکیده

 مقدمه: ارزیابی برنامه های آموزشی جزیی از نظام آموزشی است. بدون شناسایی وضعیت موجود هرگونه مداخله و اقدامی بدون پشتوانه خواهد بود. تعیین میزان عدم دستیابی به حداقل توانمندی های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از Log book هدف این مطالعه بوده است.روش ها: مطالعه توصیفی مقطعی گذشته نگر بر روی Log book های (دفترچه ثبت فعالیت های یادگیری) دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در فاصله زمانی خرداد تا دی ماه 1389 دوره کارآموزی پیشرفته خود را سپری می نمودند انجام شد. نمونه گیری به طور تصادفی به تعداد 30 دفترچه از هر گروه ارتوپدی, گوش و حلق و بینی, داخلی اعصاب, بیهوشی و مسمومیت ها, عفونی و داخلی انجام شد. داده ها با نرم افزارSPSS  و آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردید.نتایج: تعداد 180 جدول ثبت تجربیات مربوط به یادگیری توانمندی ها تجزیه و تحلیل شد. میانگین تعداد اجرای با نظارت یک بار یا بیشتر در گروه بیهوشی و مسمومین 8 توانمندی (از 10), گروه عفونی 5 (از 11), گروه داخلی 7 (از 20), ارتوپدی 8 (از 13), گوش و حلق و بینی 11 (از 11) و گروه اعصاب 10 (از 10) به دست آمد.بحث: نتایج نشان داد که میزان دستیابی به حداقل توانمندی های مورد نظر هر گروه با وضعیت ایده آل فاصله دارد, پس نیاز به مداخلاتی از جمله استفاده از دستیاران در امر آموزش, آموزش عملی بیشتر در CSLC بر روی مولاژ, استفاده از فیلم های آموزشی, برقراری کشیک آموزشی برای کارآموزان, استفاده از امتحانات OSCE و ... می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آویژگان، مریم، امید، اطهر، دهقانی، مصطفی، اسماعیلی، آتوسا، اصیلیان، علی، اخلاقی، محمدرضا، نصری، پروانه، حسینی، مرضیه، و عشوریون، وحید. (1389). تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندی‌ های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 543-551. SID. https://sid.ir/paper/59003/fa

    Vancouver: کپی

    آویژگان مریم، امید اطهر، دهقانی مصطفی، اسماعیلی آتوسا، اصیلیان علی، اخلاقی محمدرضا، نصری پروانه، حسینی مرضیه، عشوریون وحید. تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندی‌ های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):543-551. Available from: https://sid.ir/paper/59003/fa

    IEEE: کپی

    مریم آویژگان، اطهر امید، مصطفی دهقانی، آتوسا اسماعیلی، علی اصیلیان، محمدرضا اخلاقی، پروانه نصری، مرضیه حسینی، و وحید عشوریون، “تعیین میزان دستیابی به حداقل توانمندی‌ های دوره کارآموزی پیشرفته (اکسترنی) دانشکده پزشکی اصفهان با استفاده از log book،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 543–551، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59003/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button