مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل گرمایی تایر

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 150

چکیده

 مهمترین عامل تهدید کنندة آمیزه های لاستیکی به کار رفته در تایر, گرماست. گرما موجب تخریب خواص فیزیکی و ساختمان شیمیایی آمیزه ها شده و دوام و پایداریشان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. تولید گرما در تایر , عموماً در نتیجة تغییر شکلهای ویسکوالاستیکی تایر و اصطکاک داخلی آن در طی حرکت غلتشی در جاده, صورت می پذیرد. علاوه برآن , بخشی از گرمای تولید شده, در نتیجه اصطکاک لغزشی تایر با جاده نیز به سطح خارجی تایر منتقل می شود. پیش بینی توان تلف شده و میزان گرمازایی و افزایش دمای ناشی از آن, در بخشهای مختلف تایر می تواند در فرایند تحلیل و طراحی تایر برای شناسایی نواحی آسیب پذیر و اصلاح و بهبود ساختمان داخلی تایر مورد استفاده قرارگیرد. در پژوهش حاضر, ابتدا داده های مورد نیاز تحلیل گرمایی شامل قابلیت هدایت گرمایی آمیزه های لاستیکی تایر, مؤلفه های نیروی مقاومت غلتشی و میزان گرمازایی ناشی از آنها تعیین شده, سپس رفتار ترمومکانیکی تایر در حرکت بر سطح جاده به عنوان یک فرایند بازگشت ناپذیر ترمومکانیکی, در حالت یکنواخت, مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. نهایتاً با نوشتن یک برنامة رایانه ای اجزای محدود, مقطع عرضی یک تایر بایاس سواری در حال حرکت, شبیه سازی شده و توزیع دما در بخشهای مختلف آن براورده شده است.نتایج حاصل از پیش بینی رفتار تایر در شرایط کاری مختلف که اجزای تاج و کرکس در مجاور ناحیه شانه, به خصوص در سرعتهای زیاد و تحت بارهای سنگین با بیشترین افزایش دما مواجه می شوند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، علی، کرمی، قدرت اله، و یعقوبی، محمود. (1380). تحلیل گرمایی تایر. استقلال، 20(1)، 137-150. SID. https://sid.ir/paper/5901/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی علی، کرمی قدرت اله، یعقوبی محمود. تحلیل گرمایی تایر. استقلال[Internet]. 1380؛20(1):137-150. Available from: https://sid.ir/paper/5901/fa

    IEEE: کپی

    علی رضوانی، قدرت اله کرمی، و محمود یعقوبی، “تحلیل گرمایی تایر،” استقلال، vol. 20، no. 1، pp. 137–150، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button