مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 683 | صفحه پایان 698

چکیده

 مقدمه: دانشجویان پزشکی با استرس های متعدد مواجهند که فراگیری و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد در چنین شرایطی وجود سیستم های حمایتی ضروری است. در دانشکده پزشکی اصفهان جهت نیل به هدف حمایت و راهنمایی دانشجویان پزشکی, فرآیند استاد راهنما در حال فعالیت می باشد. در این پژوهش کارایی فرآیند استاد راهنما و میزان رضایت ذینفعان بررسی گردید.روش ها: این مطالعه توصیفی - مقطعی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام گرفت. جامعه هدف شامل کلیه دانشجویان پزشکی که بایستی تحت حمایت فرآیند استاد راهنما قرار می گرفتند (466 نفر) و کلیه اساتید راهنما (42 نفر) بود. اطلاعات بوسیله دو نوع پرسشنامه پژوهشگر ساخته پایا و روا جمع آوری شد. تحلیل آماری داده ها با استفاد از نرم افزار SPSS انجام شد. برای مقایسه بین نظر اساتید راهنما و دانشجویان از آزمون T مستقل استفاده گردید و p<0.05 معنادار تلقی گردید.نتایج: 93.3 درصد اساتید و 72.6 درصد دانشجویان وجود استاد راهنما را ضروری دانستند اما میانگین نمرات نظردهی آنان متفاوت بود (p<0.0001). 51.06 درصد اساتید و 25.5 درصد دانشجویان از فرآیند استاد راهنما راضی یا کاملا راضی بودند که میانگین نمرات نظردهی آنان تفاوت معنادار داشت (p<0.0001). رضایت اساتید راهنما و دانشجویان عمدتا با مواردی مشابه همچون شروع جلسات توسط دانشکده, پیگیری برگزاری جلسات در طول ترم توسط استاد, گنجاندن بحث های اجتماعی و شخصی در کنار مباحث آموزشی, تاکید بر جلسات ماهیانه, توجه به برگزاری منظم جلسات, برگزاری جلسات در زمان های حساس, وجود امکان انتخاب و تعویض استاد راهنما, برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات گروهی جهت اساتید راهنما و توجه به فرآیندهای تشویقی برای اساتید راهنما همراه بود. 28.9 درصد از دانشجویان هیچ ملاقاتی با استاد راهنمای خود نداشتند و 7.8 درصد از دانشجویان که همگی مهمان یا انتقالی بودند استاد راهنما نداشتند.نتیجه گیری: اساتید راهنما و دانشجویان وجود استاد راهنما را ضروری می دانند, لیکن رضایت پایین آنها از فرآیندی که در حال اجرا می باشد نشانگر لزوم بازنگری و ایجاد برخی تغییرات و فراهم کردن برخی امکانات است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیروس، سلیمه، صبری، محمدرضا، نعمت بخش، مهدی، و عشوریون، وحید. (1389). ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی, در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 683-698. SID. https://sid.ir/paper/59018/fa

    Vancouver: کپی

    سیروس سلیمه، صبری محمدرضا، نعمت بخش مهدی، عشوریون وحید. ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی, در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):683-698. Available from: https://sid.ir/paper/59018/fa

    IEEE: کپی

    سلیمه سیروس، محمدرضا صبری، مهدی نعمت بخش، و وحید عشوریون، “ارزیابی فرآیند استاد راهنمای آموزشی دانشجویان پزشکی, در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 683–698، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button