مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 860 | صفحه پایان 867

چکیده

 مقدمه: شرایط یاددهی و یادگیری و محیط آموزشی از نکات قابل توجه در کسب مهارت ها و توانمندی های دانشجویان در طی تحصیل و فراهم آوردن شرایط رضایت بخش حرفه ای آینده شان است. هدف این مطالعه ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری بخش های دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی بود.روش ها: پرسشنامه DREEM توسط دو نفر از اعضای هیات علمی به فارسی برگردانده شد و در مطالعه مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه مورد بررسی و تایید قرار گرفت. پرسشنامه مذکور توسط دانشجویان ترم های 8 و 9 و 10 و 11 و 12 که دروس دندانپزشکی عملی و نظری مربوط به بخش های یازده گانه بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان را حداقل دو بار تجربه کرده بودند, تکمیل گردید. اطلاعات مربوط به 138 پرسشنامه وارد نرم افزار SPSS شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: نمره کل پرسشنامه و میانگین آن در تمام بخش ها به ترتیب (99.75) و (1.995) بود. میانگین پرسشنامه در 11 بخش مورد بررسی بین حداقل 1.7667 تا حداکثر2.9  قرار داشت.نتیجه گیری: بر اساس تفسیر میانگین نمره شاخص در بخش های جراحی, کارورزی و رادیولوژی و ترمیمی و پریودنتولوژی جنبه های مثبت فضای آموزشی کمتر از جنبه های منفی است و بالعکس. در تمام بخش ها با شرایط ایده آل و مطلوب فاصله قابل توجهی دارند و نیاز به بهبود شرایط محیط آموزشی وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری فر، سیدابراهیم، خادمی، عباسعلی، خلیفه سلطانی، فخری السادات، و یوسفی، علیرضا. (1389). ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 860-867. SID. https://sid.ir/paper/59021/fa

    Vancouver: کپی

    جباری فر سیدابراهیم، خادمی عباسعلی، خلیفه سلطانی فخری السادات، یوسفی علیرضا. ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):860-867. Available from: https://sid.ir/paper/59021/fa

    IEEE: کپی

    سیدابراهیم جباری فر، عباسعلی خادمی، فخری السادات خلیفه سلطانی، و علیرضا یوسفی، “ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 860–867، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59021/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button