مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق

صفحات

 صفحه شروع 593 | صفحه پایان 601

چکیده

 مقدمه: یکی از راه های اصلاح آموزش طراحی دوره های آموزش بالینی با استفاده از الگوهای یادگیری پیشرفته و استفاده از مشارکت برنامه ریزی شده متغیرهای حیطه قلمرو بالینی است. نقش پرستاران و اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی و پرستاری در ارتقای حرفه ای و توسعه فردی دانشجویان پرستاری اساسی است. با استفاده از مدل سینرژی در این تحقیق خصوصیات بیمار با خصوصیات پرستاران تعیین و مورد ارزیابی قرار گرفت.روش ها: این مطالعه یک مطالعه اقدام پژوهی (Action Research) است. مدل سینرژی جهت 12 نفر از دانشجویان ارشد ویژه ترم 2 پرستاری که نمونه پژوهشی را تشکیل می دادند, اجرا شد و نمونه گیری به روش آسان انجام گردید. زمان اجرای آن در نیمسال دوم سال های تحصیلی 88-1387 و 89-1388 بوده و محل اجرای آن در بخش های مراقبت ویژه قلب بیمارستان های نور و بخش های مراقبت ویژه جراحی قلب و جراحی قلب بیمارستان شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده است. ابزار گردآوری داده ها در این مطالعه پرسشنامه تعیین خصوصیات پرستاران و بیماران و تعیین سطح بندی این خصوصیات با استفاده از پرسشنامه تعیین خصوصیات پرستاران و بیماران در مدل سینرژی است که از روایی و پایایی برخوردار است. مبنای قضاوت در این مطالعه میانگین کسب شده توسط آزمودنی ها بوده است.نتایج: میانگین سطح بندی خصوصیات دانشجویان پرستاری بخش توسط مربی و پرستاران نشان داد که میانگین امتیاز در خصوصیات ارزیابی و قضاوت بالینی مقیاس عملکرد دانشجویان 3 (متوسط), در حمایت قانونی و اخلاقی مقیاس عملکرد دانشجویان 1 (حداقل امتیاز), در اجرای مراقبت های پرستاری مقیاس عملکرد دانشجویان 3 (متوسط), در مشارکت و همکاری های بین حرفه ای مقیاس عملکرد دانشجویان 3 (متوسط), در دارا بودن و اجرای تفکر نظام مند مقیاس عملکرد دانشجویان 3 (متوسط), در پاسخگویی به تفاوت های بین فردی و اختصاصی مقیاس عملکرد دانشجویان 1 (حداقل امتیاز) بوده است.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نیاز به ارتقای همکاری مشترک بین دانشکده های پرستاری و پزشکی و بیمارستان ها را در آموزش دانشجویان پرستاری و در نهایت ارایه اقدامات و برنامه های مراقبتی برای مددجو و خانواده را در چهارچوب برنامه ریزی نظام مند نشان می دهد. این مدل یک راه دسترسی عملی برای آموزش برنامه ریزی شده و توسعه آن است و دانشجو توانایی پاسخ به نیازهای بیمار و خانواده اش را در غالب سازمان یادگیری کسب می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیفه زاده، اصغر، توسلی، علی اکبر، گل شاهی، جعفر، صانعی، حمید، میردهقان، ابوالقاسم، پایه دار، زهره، دانشگر، نوشین، طباطبایی، مهرماه، زیبانژاد، عباس، عابدی، حسین، و تراکمه سامانی، شهین. (1389). کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 593-601. SID. https://sid.ir/paper/59032/fa

    Vancouver: کپی

    خلیفه زاده اصغر، توسلی علی اکبر، گل شاهی جعفر، صانعی حمید، میردهقان ابوالقاسم، پایه دار زهره، دانشگر نوشین، طباطبایی مهرماه، زیبانژاد عباس، عابدی حسین، تراکمه سامانی شهین. کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):593-601. Available from: https://sid.ir/paper/59032/fa

    IEEE: کپی

    اصغر خلیفه زاده، علی اکبر توسلی، جعفر گل شاهی، حمید صانعی، ابوالقاسم میردهقان، زهره پایه دار، نوشین دانشگر، مهرماه طباطبایی، عباس زیبانژاد، حسین عابدی، و شهین تراکمه سامانی، “کاربرد مدل سینرژی در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری ویژه کارشناسی ارشد و بیماران مبتلا به اختلالات قلب و عروق،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 593–601، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button