مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات آموزش بالینی کارآموزی در عرصه از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه. مشکلات مختلفی باعث کاهش کارآیی کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری می شود. شناسایی کرده اند و حل این مشکلات برای تقویت روش های مؤثر ضروری است. مطالعه ای با هدف تعیین مشکلات کارآموزی در عرصه از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد انجام شد. روش ها. در یک مطالعه توصیفی- مقطعی, 22 نفر مربی و 36 دانشجوی پرستاری سال آخر دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای پایا و روای محقق ساخته بود. یافته ها با نرم افزار SPSS و به صورت توزیع فراوانی, میانگین و انحراف معیار و با آزمون t تجزیه و تحلیل شد. نتایج. اکثریت مربیان و دانشجویان (بیش از 50 درصد) کارآیی این دوره را برای کسب نگرش جامع نگری و جامعه نگری در پرستاری, کسب مهارت در اجرای فرایند پرستاری و آموزش به بیمار نسبتا ضعیف تا ضعیف ارزیابی کرده اند. مشکلاتی از قبیل دسترسی ناکافی به امکانات رفاهی و آموزشی, عدم همکاری تیم بهداشتی- درمانی, پراکندگی کارورزی در بخش های بالینی در طول دوره را عنوان نموده اند و معتقد بودند باید تغییراتی در نحوه اجرای کارآموزی در عرصه داده شود. بین میانگین نمرات دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری اختلاف معنی دار آماری وجود نداشت. نتیجه گیری. طرح کارآموزی در عرصه اگر چه برای هدف ارتقای مهارت و استقلال دانشجو برای ارائه خدمات جامعه گر در عرصه های مختلف پرستاری مناسب و دیدگاه کلی مربیان و دانشجویان نسبت به آن مثبت است, اما در اجرا, مشکلات متعددی دارد که باید مورد توجه مسوولین آموزش پرستاری قرار گیرد. 

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دهقانی، حمیده، دهقانی، خدیجه، و فلاح زاده، حسین. (1384). مشکلات آموزش بالینی کارآموزی در عرصه از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(1 (پیاپی 13))، 24-33. SID. https://sid.ir/paper/59054/fa

Vancouver: کپی

دهقانی حمیده، دهقانی خدیجه، فلاح زاده حسین. مشکلات آموزش بالینی کارآموزی در عرصه از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(1 (پیاپی 13)):24-33. Available from: https://sid.ir/paper/59054/fa

IEEE: کپی

حمیده دهقانی، خدیجه دهقانی، و حسین فلاح زاده، “مشکلات آموزش بالینی کارآموزی در عرصه از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 24–33، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59054/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button