مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,322
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه رضایت از تحصیل با رویکردهای مطالعه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 109

چکیده

 مقدمه: توجه به رضایت از تحصیل و رویکردهای مطالعه در یادگیری و پیشرفت دانشجویان از اهمیت خاصی برخوردار است. این مطالعه با هدف بررسی رابطه رضایت از تحصیل با رویکردهای مطالعه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی همبستگی در سال 91-90 رابطه بین رضایت از تحصیل با رویکردهای مطالعه و پیشرفت تحصیلی در 149 دانشجوی پرستاری و مامایی که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند, بررسی شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد رویکردهای مطالعه ASSIST و رضایت از تحصیل که روایی و پایایی آنها مورد بررسی و تایید قرار گرفت, استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t انجام شد.نتایج: میانگین نمره رضایت از تحصیل در بین دانشجویان 51.9±10.9 (از 14 تا 70) و میانگین نمره رویکرد عمقی و رویکرد سطحی مطالعه دانشجویان به ترتیب 59.9±6.3 و 53.5±8.4 (از 16 تا 80) بود. بین رضایت از تحصیل با پیشرفت تحصیلی همبستگی مثبت معناداری مشاهده شد (p=0.015, r=0.2). بین رضایت از تحصیل با رویکرد عمقی مطالعه همبستگی مثبت معنادار (p=0.002, r=0.26) و با رویکرد سطحی مطالعه همبستگی منفی معناداری مشاهده شد (p=0.003, r=0.24).نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از وجود رابطه بین رضایت از تحصیل و پیشرفت تحصیلی دانشجویان توجه به اهمیت و نقش رضایت از تحصیل در موفقیت بیش تر و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در سطح دانشگاه ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شکورنیا، عبدالحسین، علیجانی رنانی، هوشنگ، نجار، شهناز، و الهام پور، حسین. (1393). رابطه رضایت از تحصیل با رویکردهای مطالعه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(2)، 101-109. SID. https://sid.ir/paper/59092/fa

Vancouver: کپی

شکورنیا عبدالحسین، علیجانی رنانی هوشنگ، نجار شهناز، الهام پور حسین. رابطه رضایت از تحصیل با رویکردهای مطالعه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(2):101-109. Available from: https://sid.ir/paper/59092/fa

IEEE: کپی

عبدالحسین شکورنیا، هوشنگ علیجانی رنانی، شهناز نجار، و حسین الهام پور، “رابطه رضایت از تحصیل با رویکردهای مطالعه و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 2، pp. 101–109، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59092/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا