مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,655
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 240 | صفحه پایان 248

چکیده

 مقدمه: آموزش مبتنی بر وب از جمله روش های نوین و فعال آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزشی است که از مزایای آن می توان به دسترسی راحت در هر زمان و مکان, شرکت بدون مرز و فراوان یادگیرنده ها و انعطاف پذیری آن اشاره کرد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر روی یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1389 است. روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی با طرح قبل و بعد است. در این مطالعه کلیه دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه (42 نفر) وارد مطالعه شدند. و به صورت کاملا تصادفی به دو گروه مبتنی بر وب و سنتی تقسیم شدند. روش مداخله برای گروه اول شامل یک دوره آموزشی مبتنی بر وب در مورد دیس ریتمی های قلبی و برای گروه دوم یک دوره آموزش به صورت سخنرانی 6 ساعته در مورد همان موضوع بود. در شروع و پایان هر دوره میزان دانش دانشجویان هر دو گروه با انجام پیش آزمون و پس آزمون اندازه گیری شده و امتیازات حاصله به صورت درون گروهی توسط آزمون آماری تی زوج با هم مقایسه شدند.نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان قبل و بعد از آموزش سنتی (مرسوم) به ترتیب 16.67±3.92 و 17.85±3.49 و بعد از آموزش مبتنی بر وب به ترتیب 16.28±3.62 و 17.85±3.49 بود. نتایج مطالعه ارتباط آماری معناداری را بین نمرات قبل و بعد از آموزش در هر دو گروه آموزشی مبتنی بر وب (t=-2.62, P=0.016) و سنتی (t=-2.47, P=0.038) نشان داد. مابین متغیرهای دموگرافیک و نوع آموزش در هیچکدام از روش های آموزش ارتباط معناداری به دست نیامد.نتیجه گیری: استفاده از روش آموزش مبتنی بر وب نیز به عنوان یک روش آموزشی باعث ارتقای سطح یادگیری شناختی دانشجویان شده است و زمینه را برای استفاده از این روش آموزشی به عنوان یک روش آموزشی همراه با آموزش های کلاسیک در کوریکولوم درسی مراقبت های ویژه قلبی فراهم ساخته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بقایی، رحیم، رسولی، داوود، رحمانی، علیرضا، محمدپور، یوسف، و جعفری زاده، حسین. (1391). تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(4 (پیاپی 42))، 240-248. SID. https://sid.ir/paper/59112/fa

    Vancouver: کپی

    بقایی رحیم، رسولی داوود، رحمانی علیرضا، محمدپور یوسف، جعفری زاده حسین. تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(4 (پیاپی 42)):240-248. Available from: https://sid.ir/paper/59112/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بقایی، داوود رسولی، علیرضا رحمانی، یوسف محمدپور، و حسین جعفری زاده، “تاثیر آموزش مبتنی بر وب در یادگیری دیس ریتمی ‌های قلبی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 4 (پیاپی 42)، pp. 240–248، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59112/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا