مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,149
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات پزشکان عمومی درباره کیفیت برنامه های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 239

چکیده

 مقدمه: آگاهی از نظرات شرکت کنندگان برنامه های آموزش مداوم در مورد جنبه های مختلف این برنامه ها اهمیت ویژه ای دارد. این مطالعه به منظور بررسی نظرات پزشکان عمومی در مورد کیفیت برنامه های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفت.روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی, جامعه مورد پژوهش, پزشکان عمومی شرکت کننده در برنامه های مدون آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مهر تا اسفند سال 1389 بودند که از بین آنها تعداد 267 نفر با روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بود. پس از تعیین روایی و پایایی ابزار و تکمیل پرسشنامه ها, داده های به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: اکثریت شرکت کنندگان (64.8 درصد) مرد بوده و 92.1 درصد سابقه شرکت در برنامه های آموزش مداوم داشتند. 62.9 درصد پزشکان توانایی برنامه مدون در به روز کردن اطلاعات مشمولین را در حد زیاد و بسیار زیاد بیان نمودند. 74.5 درصد داشتن رفتار محترمانه و مشوق توسط مدرسین را در حد زیاد و بسیار زیاد بیان نمودند. امکان بیان تجربیات شرکت کنندگان در بحث ها از نظر 41.2 درصد در حد کم و بسیار کم بود. 79.8 درصد نیاز به طراحی برنامه بر اساس مشکلات شایع بهداشتی درمانی را در حد زیاد و بسیار زیاد بیان نمودند.نتیجه گیری: استفاده از روش های نوین آموزشی و افزایش مشارکت شرکت کنندگان در طراحی و اجرای برنامه ها و اجرای نیازسنجی مستمر برای ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرنیا، مهدی، محمدی، فائزه، وحیدی، رضاقلی، محمدزاده، محمد، قوجازاده، مرتضی، حجازی، سیداحمد، و زادگان، علیرضا. (1391). نظرات پزشکان عمومی درباره کیفیت برنامه ‌های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(4 (پیاپی 42))، 231-239. SID. https://sid.ir/paper/59113/fa

    Vancouver: کپی

    امیرنیا مهدی، محمدی فائزه، وحیدی رضاقلی، محمدزاده محمد، قوجازاده مرتضی، حجازی سیداحمد، زادگان علیرضا. نظرات پزشکان عمومی درباره کیفیت برنامه ‌های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(4 (پیاپی 42)):231-239. Available from: https://sid.ir/paper/59113/fa

    IEEE: کپی

    مهدی امیرنیا، فائزه محمدی، رضاقلی وحیدی، محمد محمدزاده، مرتضی قوجازاده، سیداحمد حجازی، و علیرضا زادگان، “نظرات پزشکان عمومی درباره کیفیت برنامه ‌های آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 4 (پیاپی 42)، pp. 231–239، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59113/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا