مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,032
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش پزشکی مبتنی بر بهترین شواهد: مفهوم و مراحل

صفحات

 صفحه شروع 297 | صفحه پایان 307

چکیده

 برای ارتقای نظام آموزشی و بهبود یادگیری فراگیران, باید آموزش پزشکی مبتنی بر نظرات و اعتقادات شخصی به آموزش بر مبنای بهترین شواهد (Best Evidence Medical Education: BEME) تغییر پیدا کند. در دهه های اخیر, BEME نهادی بین المللی پیدا کرده که با انجام مطالعات مروری نظام مند, این فرهنگ را در سرتاسر دنیا ترویج می کند. استاد پزشکی که نسبت به آموزش تفکری علمی دارد, در موقعیت های تصمیم گیری در هنگام ایفای نقش آموزشی, با طرح یک سوال کلیدی ابتدا مطالعات مروری نظام مند را جستجو می کند و سپس در صورت عدم دست یابی به این گونه مقالات, جستجو و ارزیابی نقادانه مطالعات غیرمروری را انجام می دهد. قضاوت درباره مقالات غیرمروری را بر مبنای روش و کیفیت انجام مطالعه, استحکام و سطح نتایج آن انجام می دهد. سپس برای پیاده سازی شواهد و ایجاد تغییر, با برآورد هم خوانی زمینه مداخله و بومی سازی شواهد, برنامه ریزی انجام می دهد و انجام ارزشیابی با هدف بازنگری و بهبود برنامه به موفقیت وی کمک می کند. در این مقاله, مفاهیم بنیادی و گام های آموزش پزشکی مبتنی بر بهترین شواهد با زبانی ساده و کاملا کاربردی برای استفاده استادان علوم پزشکی توضیح داده می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امید، اطهر، ادیبی، پیمان، بذرافکن، لیلا، جوهری، زهرا، شکور، مهسا، و چنگیز، طاهره. (1391). آموزش پزشکی مبتنی بر بهترین شواهد: مفهوم و مراحل. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(4 (پیاپی 42))، 297-307. SID. https://sid.ir/paper/59119/fa

    Vancouver: کپی

    امید اطهر، ادیبی پیمان، بذرافکن لیلا، جوهری زهرا، شکور مهسا، چنگیز طاهره. آموزش پزشکی مبتنی بر بهترین شواهد: مفهوم و مراحل. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(4 (پیاپی 42)):297-307. Available from: https://sid.ir/paper/59119/fa

    IEEE: کپی

    اطهر امید، پیمان ادیبی، لیلا بذرافکن، زهرا جوهری، مهسا شکور، و طاهره چنگیز، “آموزش پزشکی مبتنی بر بهترین شواهد: مفهوم و مراحل،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 4 (پیاپی 42)، pp. 297–307، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59119/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button