مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

934
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یک روش فعال آموزشی بر میزان تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان

صفحات

 صفحه شروع 403 | صفحه پایان 410

چکیده

 مقدمه: یکی از اصلی ترین و مهم ترین اهداف اولیه آموزش پرستاری توسعه تفکر انتقادی است. تفکر انتقادی جزء مکمل پرستاری شناخته شده است. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیریک روش فعال آموزشی بر میزان تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری انجام شده است.روش ها: این مطالعه مداخله ای از نوع نیمه تجربی است. که بر روی 60 نفر از دانشجویان سال آخر پرستاری (در هر گروه 30 نفر) انجام شده است. در شروع مطالعه پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا توسط واحدها تکمیل شد. گروه مداخله تحت آموزش با شیوه ای فعال بر پایه طرح سوالات تفکر انتقادیبه مدت 9 جلسه در بالین قرار گرفت. پس از پایان آخرین جلسه آموزشی, پرسشنامه توسط آزمودنی ها مجددا تکمیل شد. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی مستقل و تی زوج انجام شد.نتایج: دو گروه قبل از مطالعه تفاوت معناداری از نظر متغیرهای زمینه ای نداشتند. در آزمون تفکر انتقادی تفاوت معنادار آماری در گروه کنترل قبل و بعد از مداخله دیده نشد, اما در گروه مداخله تفاوت معنادار آماری وجود داشت (p<0.001) و روش فعال آموزشی باعث ارتقای سطح تفکر انتقادی در گروه مداخله شد. این روش فعال آموزشی موجب تقویت تفکر انتقادی در دانشجویان شد و برنامه معمول آموزش بالینی در گروه کنترل نتوانست مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان را بهبود بخشد.نتیجه گیری: افزایش نمرات دانشجویان در نمره کل مهارت های تفکر انتقادی, مهارت های تجزیه و تحلیل و استدلال استقرایی بازتاب ارزشمندی از تاثیر روش فعال آموزشی بر دانشجویان دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، محمدعلی، کرمی، کبری، عباسی، لیلا، و زاهدنژاد، حسین. (1393). تاثیر یک روش فعال آموزشی بر میزان تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(5)، 403-410. SID. https://sid.ir/paper/59148/fa

Vancouver: کپی

حسینی محمدعلی، کرمی کبری، عباسی لیلا، زاهدنژاد حسین. تاثیر یک روش فعال آموزشی بر میزان تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(5):403-410. Available from: https://sid.ir/paper/59148/fa

IEEE: کپی

محمدعلی حسینی، کبری کرمی، لیلا عباسی، و حسین زاهدنژاد، “تاثیر یک روش فعال آموزشی بر میزان تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 5، pp. 403–410، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59148/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button