مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,869
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,299
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

صفحات

 صفحه شروع 393 | صفحه پایان 402

چکیده

 مقدمه: یادگیری خودتنظیمی یک رویکرد مهم آموزشی و پژوهشی است که تحت تاثیر باورهای انگیزشی قرار می گیرد. برخی روش های آموزشی بر باورهای انگیزشی و خودتنظیمی موثرتر است. پژوهش حاضر به منظور مقایسه تاثیر آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانشجویان انجام شد.روش ها: این مطالعه نیمه تجربی در دانشجویان کارشناسی پرستاری و مامایی ترم 6 (50 نفر) در درس مدیریت در نیم سال دوم تحصیلی 89- 1388 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی 6 جلسه 2 ساعته اجرا گردید. دانشجویان بر اساس طرح بلوک تصادفی کامل در گروه های آموزشی یادگیری مشارکتی و سخنرانی قرار گرفتند. ابزار سنجش, پرسشنامه های روا و پایای باورهای انگیزشی و راهبردهای یاد گیری خودتنظیمی MSLQ پینتریچ و دی گروت (Pintrich & De Groot) و مشخصات دموگرافیک بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های تی, من ویتنی, کای اسکوئر, آنالیز واریانس, تحلیل کوواریانس صورت گرفت.نتایج: میانگین خرده آزمون های باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی در گروه یادگیری مشارکتی به طور معناداری بیش تر از گروه سخنرانی بود (p<0.05) و میانگین اضطراب امتحان در گروه یادگیری مشارکتی به طور معناداری کم تر از گروه سخنرانی بود (p<0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه پیشنهاد می شود با به کارگیری روش های آموزشی فعال, باعث مشارکت بیش تر دانشجویان در موضوعات آموزشی شده تا زمینه برای افزایش باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی فراهم گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کریمی مونقی، حسین، محمدی، اعظم، صالح مقدم، امیررضا، غلامی، حسن، کارشکی، حسین، و زمانیان، نازنین. (1393). مقایسه تاثیر آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(5)، 393-402. SID. https://sid.ir/paper/59151/fa

Vancouver: کپی

کریمی مونقی حسین، محمدی اعظم، صالح مقدم امیررضا، غلامی حسن، کارشکی حسین، زمانیان نازنین. مقایسه تاثیر آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(5):393-402. Available from: https://sid.ir/paper/59151/fa

IEEE: کپی

حسین کریمی مونقی، اعظم محمدی، امیررضا صالح مقدم، حسن غلامی، حسین کارشکی، و نازنین زمانیان، “مقایسه تاثیر آموزش به روش یادگیری مشارکتی و سخنرانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 5، pp. 393–402، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59151/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا