مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

956
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر روش های سخنرانی و کار در گروه های کوچک بر یادگیری درس استخوان شناسی سر و گردن در دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: روش های سنتی آموزش قادر به پاسخگویی دانش روز نمی باشد. اما اکنون چالش های فراوانی بین روش سنتی و جدید و حتی ادغام روش ها بین اساتید مختلف در رشته های گوناگون وجود دارد. در این مطالعه اثربخشی دو روش سخنرانی و کار در گروه های کوچک در یادگیری بخشی از آناتومی در بین دانشجویان پزشکی مورد مقایسه قرار گرفته است.روش ها: در مطالعه نیمه تجربی, تعداد 54 دانشجوی پزشکی در دو نیمسال تحصیلی که واحد آناتومی سر و گردن را داشته اند به عنوان گروه تجربی انتخاب شدند. چهار جلسه ابتدایی کلاس های تئوری و عملی استخوان شناسی جمجمه به صورت همزمان برای گروه تجربی در گروه های کوچک 5 نفره برگزار گردید. نتایج نمرات استخوان شناسی میان ترم و پایان ترم این گروه از دانشجویان با دانشجویان پزشکی دو نیم سال قبلی که کلاس ها فقط به صورت سخنرانی و بخش های تئوری و عملی به صورت مجزا برگزار می شد (به عنوان گروه شاهد) مقایسه شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد ارزیابی قرار گرفت.نتایج: در گروه تجربی که کلاس ها به صورت همزمان تئوری و عملی در گروه های کوچک انجام می شد نمرات آزمون میان ترم و پایان ترم به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل که کلاس های تئوری فقط به صورت سخنرانی و مباحث تئوری و عملی مجزا برگزار می شد بوده است.نتیجه گیری: در روش کار در گروه های کوچک, میزان یادگیری بیشتر از روش سنتی تدریس آناتومی است. احتمالا وجود حس مشارکت گروهی و ارتباط بیشتر استاد با دانشجو سبب افزایش میزان انگیزش برای مطالعه بیشتر می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفری، منوچهر، و قهاری، لعیا. (1390). مقایسه تاثیر روش ‌های سخنرانی و کار در گروه ‌های کوچک بر یادگیری درس استخوان‌ شناسی سر و گردن در دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(1 (پیاپی 30))، 10-15. SID. https://sid.ir/paper/59178/fa

    Vancouver: کپی

    صفری منوچهر، قهاری لعیا. مقایسه تاثیر روش ‌های سخنرانی و کار در گروه ‌های کوچک بر یادگیری درس استخوان‌ شناسی سر و گردن در دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(1 (پیاپی 30)):10-15. Available from: https://sid.ir/paper/59178/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر صفری، و لعیا قهاری، “مقایسه تاثیر روش ‌های سخنرانی و کار در گروه ‌های کوچک بر یادگیری درس استخوان‌ شناسی سر و گردن در دانشجویان پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 1 (پیاپی 30)، pp. 10–15، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا