مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,294
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه درس دندان پزشکی جامعه نگر به صورت کارگاهی و بر اساس روش آموزشی مبتنی بر حل مساله و مقایسه آن با آموزش به شیوه سخنرانی

صفحات

 صفحه شروع 216 | صفحه پایان 224

چکیده

 مقدمه: امروزه جنبه نگرشی درس دندان پزشکی جامعه نگر و نحوه آموزش این درس اهمیت زیادی دارد. هدف این مطالعه, مقایسه ارایه درس دندان پزشکی جامعه نگر نظری به صورت کارگاه و بر اساس آموزش مبتنی بر حل مساله و مقایسه آن با روش متداول سخنرانی بود.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, 64 نفر از دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در نیم سال دوم سال تحصیلی 86-85 واحد درسی دندان پزشکی را انتخاب کرده بودند, به روش سرشماری وارد مطالعه و به صورت تصادفی به دو گروه 32 نفری تجربی و شاهد تقسیم شدند. در گروه شاهد واحد درسی دندان پرشکی جامعه نگر به روش سنتی و 17 جلسه سخنرانی, و در گروه تجربی به روش آموزش بر مبنای حل مساله آموزش داده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS و آزمون های آمار توصیفی و مجذور کای انجام گردید.نتایج: بهبود نگرش در گروه آموزش مبتنی بر حل مساله, برخلاف گروه آموزش سنتی معنی دار بود. در پس آزمون, میانگین امتیاز دانش و نگرش گروه شرکت کننده در کارگاه از گروه آموزش سنتی بالاتر بود اما اختلاف معنی دار نبود. میانگین امتیاز رضایتمندی, و انتقال مفاهیم آموزشی در گروه شرکت کننده در کارگاه بطور معنی دار بالاتر بود. هشتاد و یک درصد شرکت کنندگان از روش برگزاری دوره راضی بودند.نتیجه گیری: روش آموزشی جدید در رسیدن به اهداف اصلی خود که ایجاد نگرش مثبت در دانشجویان و جلب علاقمندی آنان به مباحث دندان پزشکی اجتماعی می باشد, موفق است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، احمد، خامی، محمدرضا، یزدانی، رضا، و محمدی، منصوره. (1388). ارایه درس دندان پزشکی جامعه نگر به صورت کارگاهی و بر اساس روش آموزشی مبتنی بر حل مساله و مقایسه آن با آموزش به شیوه سخنرانی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(3 (پیاپی 23))، 216-224. SID. https://sid.ir/paper/59193/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری احمد، خامی محمدرضا، یزدانی رضا، محمدی منصوره. ارایه درس دندان پزشکی جامعه نگر به صورت کارگاهی و بر اساس روش آموزشی مبتنی بر حل مساله و مقایسه آن با آموزش به شیوه سخنرانی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(3 (پیاپی 23)):216-224. Available from: https://sid.ir/paper/59193/fa

    IEEE: کپی

    احمد جعفری، محمدرضا خامی، رضا یزدانی، و منصوره محمدی، “ارایه درس دندان پزشکی جامعه نگر به صورت کارگاهی و بر اساس روش آموزشی مبتنی بر حل مساله و مقایسه آن با آموزش به شیوه سخنرانی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 216–224، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button