مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

908
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاندیشی در آموزش پرستاری: چرا و چگونه؟

صفحات

 صفحه شروع 1068 | صفحه پایان 1077

چکیده

 مقدمه: آموزش پرستاران باید به شیوه ای باشد که استقلال, تفکر انتقادی, باز بودن ذهن و حساس بودن به دیگران را توسعه دهد. بازاندیشی فرآیند شکل دادن مجدد تجربه به منظور ارتقای یادگیری و عملکرد است. بازاندیشی استراتژی موثری برای توسعه چنین قابلیت هایی در پرستاری است. مطالعه مروری حاضر با هدف بررسی روش بازاندیشی در آموزش پرستاری انجام گردید.روش ها: در این مطالعه مروری Narrative با استفاده از کلمات کلیدی مانند reflecting, reflection و nursingreflection, بازاندیشی و بازاندیشی در پرستاری مقالات منتشرشده در بازه زمانی سال های 2000 تا 2014 و مقالات محدود به زبان انگلیسی و فارسی در پایگاه های علمی Elsevier, Wiley Magiran, و PubMed استخراج شد.نتایج: تعداد 193 مطالعه یافت شد. پس از بررسی مرتبط بودن, تعداد 120 مقاله به دلیل عدم ارتباط با موضوع کنار گذاشته شد. از میان مقالات مرتبط با مفهوم یا کاربرد بازاندیشی در آموزش پرستاری, 40 مقاله انتخاب شد. پی آیندهای بازاندیشی ارتقای قدرت تفکر و ارتقای عملکرد حرفه ای است. اصول طراحی بازاندیشی از مراحل تعیین هدف, تبیین ساختار, جو یادگیری, دادن بازخورد و ارزشیابی بازاندیشی تشکیل می شود. مهم ترین شیوه های بازاندیشی شامل روایت های شخصی, نمونه کارها, استفاده از امکانات چندرسانه ای, نقاشی و عکس است. راه کارهای بهبود بازاندیشی در آموزش پرستاری شامل استفاده از مدل های بازاندیشی و توجه به اهمیت نقش و جایگاه مربیان در توسعه و به کارگیری این شیوه آموزشی است.نتیجه گیری: از مولفه های مهم در تحول نظام آموزشی پرستاری ترغیب فراگیرنده به تفکر از طریق استفاده از راهبردهای عملی است. بازاندیشی یکی از شیوه های فعال بنیادین آموزشی در حیطه پرستاری است. بنابراین, به منظور به کارگیری بازاندیشی, نظام سنتی آموزش پرستاری نیازمند بازنگری در شیوه های آموزشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدالرحیمی، محبوبه، رزاقی، نغمه، غیاثوندیان، شهرزاد، و ورعی، شکوه. (1393). بازاندیشی در آموزش پرستاری: چرا و چگونه؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(12)، 1068-1077. SID. https://sid.ir/paper/59205/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالرحیمی محبوبه، رزاقی نغمه، غیاثوندیان شهرزاد، ورعی شکوه. بازاندیشی در آموزش پرستاری: چرا و چگونه؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(12):1068-1077. Available from: https://sid.ir/paper/59205/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه عبدالرحیمی، نغمه رزاقی، شهرزاد غیاثوندیان، و شکوه ورعی، “بازاندیشی در آموزش پرستاری: چرا و چگونه؟،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 12، pp. 1068–1077، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59205/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button