مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,302
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد آموزش بالینی بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 728 | صفحه پایان 734

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت ارتقای آموزش پرستاری و فواید روش های نوین تدریس, به خصوص روش بحث گروهی, این تحقیق با هدف مقایسه تاثیر آموزش بالینی با دو روش آموزش بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی با روش سنتی, بر یادگیری و رضایت دانشجویان پرستاری انجام شد.روش ها: این مطالعه نیمه تجربی روی 28 دانشجوی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی کاشان که در سال 1388 کارآموزی داخلی - جراحی 2 را می گذراندند, انجام شد. دانشجویان در دو گروه تجربی (آموزش بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی) و شاهد (روش سنتی) قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها دربر دارنده اطلاعات فردی, یک سوال در مورد رضایت از روش تدریس و نیز یک آزمون چند گزینه ای بود که یک و سه هفته بعد از کارآموزی به عمل آمد. داده های به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های t وابسته و مستقل و smirnoff kolmograph تجزیه تحلیل شد.نتایج: میانگین نمرات در آموزش بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی نسبت به روش سنتی افزایش بیشتری داشت (16.8±1.9 در مقابل 13.26±2.25). میانگین نمرات دو گروه در پایان هفته سوم بیش از هفته اول بود (p=0.05) و دانشجویان از آموزش بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی بیش از روش سنتی رضایت داشتند.نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه, آموزش بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی یادگیری بهتر و پایدارتری حداقل تا سه هفته بعد از آموزش بالینی به همراه دارد. بنابراین کاربرد این روش جهت فعال کردن دانشجو و پایدار کردن یادگیری او, به مربیان پرستاری پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب حاج باقری، محسن، میرباقرآجرپز، ندا، و حیدری، سعیده. (1390). کاربرد آموزش بالینی بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7 (پیاپی 36))، 728-734. SID. https://sid.ir/paper/59212/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب حاج باقری محسن، میرباقرآجرپز ندا، حیدری سعیده. کاربرد آموزش بالینی بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(7 (پیاپی 36)):728-734. Available from: https://sid.ir/paper/59212/fa

    IEEE: کپی

    محسن ادیب حاج باقری، ندا میرباقرآجرپز، و سعیده حیدری، “کاربرد آموزش بالینی بر مبنای فرایند پرستاری و بحث گروهی در دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 7 (پیاپی 36)، pp. 728–734، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا