مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,318
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه از دیدگاه دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه. در راستای ارتقای کیفیت آموزش عالی, پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه (کارآموزی و کارورزی) دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی از دیدگاه خود آنها طراحی گردید تا نتایج آن در تدارک برنامه مطلوب آموزش در عرصه دانشجویان به کار گرفته شود.روش ها. در یک مطالعه توصیفی, کلیه دانشجویان رشته های کتابداری و مدیریت (57 نفر) که واحد کارآموزی یا کارورزی داشته اند مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه جمع آوری گردید. اعتماد و اعتبار علمی پرسشنامه با روش اعتبار محتوی و آزمون مجدد تایید شد. و نتایج با توزیع فراوانی نسبی و ارزش میزانی مقایسه و ارتباطات با آزمون کای دو توسط نرم افزار SPSS انجام شد.نتایج. خودارزیابی دانشجویان از توانمندی هایشان در موضوعات آموزشی مورد بررسی در هر سه گروه مورد مطالعه متفاوت بود: همچنین بین آموخته های دانشجویان از استادان و توانمندی های آنان در کارآموزی مدیریت, سازماندهی و استفاده از بانک های اطلاعاتی, رابطه معنی دار مشاهده شد. رابطه بین توانمندی دانشجویان با مطالعه و انجام دادن وظایف محوله به دانشجویان نیز معنی دار بود.بحث. بر اساس یافته های پژوهش به نظر می رسد بازنگری در کارآموزی های عملی دانشجویان در برخی قسمت ها و افزایش ساعات کارآموزی عملی و درگیری بیشتر اعضای هیأت علمی در برنامه های کارآموزی عملی, ضرورت داشته باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، فریبا، و والیانی، محبوبه. (1381). ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه از دیدگاه دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 5))، 19-25. SID. https://sid.ir/paper/59236/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری فریبا، والیانی محبوبه. ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه از دیدگاه دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 5)):19-25. Available from: https://sid.ir/paper/59236/fa

    IEEE: کپی

    فریبا جعفری، و محبوبه والیانی، “ارزشیابی برنامه آموزش در عرصه از دیدگاه دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 19–25، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button