مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

982
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت کتاب ها و سوالات و شیوه آموزشی خودآموزی در آموزش مداوم: نظرات شرکت کنندگان در خودآموزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 136

چکیده

 مقدمه: خودآموزی روشی مناسب برای آموزش مداوم حرف پزشکی بوده و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور ارزشیابی روش نوین خودآموزی برای مشمولین آموزش مداوم, این مطالعه با هدف تعیین نظرات شرکت کنندگان در برنامه های خودآموزی در زمینه کیفیت کتاب ها و سوالات و شیوه آموزشی خودآموزی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. روش ها: در مطالعه ای توصیفی- مقطعی, از بین پزشکان شرکت کننده در برنامه خودآموزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 84-1383, تعداد 3712 نفر با روش سرشماری انتخاب شدند. روش جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه ای شامل مشخصات دموگرافیک و سی و نه گزینه برای بررسی نظرات شرکت کنندگان در مورد شیوه خودآموزی, کیفیت کتب و سوالات بود که هنگام ثبت نام همراه کتاب خودآموز توزیع شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و به صورت توزیع فراوانی و میانگین و انحراف معیار آزمون های t و ANOVA و رگرسیون خطی انجام گرفت. نتایج: میانگین امتیاز نظرات شرکت کنندگان در مورد شیوه آموزشی خودآموزی 3.96±0.39, در مورد کیفیت کتاب ها 3.80±0.35 و در مورد کیفیت سوالات 3.74±0.56 از کل نمره 5 بود. میانگین امتیازات کسب شده از نظر شرکت کنندگان مسن تر بطور معنی داری بالاتر بود. نتیجه گیری: نتایج مطالعه بیانگر کیفیت خوب شیوه خودآموزی, کتب ارایه شده و طراحی سوالات بود و پزشکان نسبت به این شیوه آموزشی نظر مساعدی داشتند. پیشنهاد می گردد این شیوه آموزشی در سایر دانشگاه ها نیز بکار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرشاه زاده، ناهیدالسادات، و توتونچی، مینا. (1386). کیفیت کتاب ها و سوالات و شیوه آموزشی خودآموزی در آموزش مداوم: نظرات شرکت کنندگان در خودآموزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(1 (پیاپی 17))، 129-136. SID. https://sid.ir/paper/59245/fa

    Vancouver: کپی

    میرشاه زاده ناهیدالسادات، توتونچی مینا. کیفیت کتاب ها و سوالات و شیوه آموزشی خودآموزی در آموزش مداوم: نظرات شرکت کنندگان در خودآموزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(1 (پیاپی 17)):129-136. Available from: https://sid.ir/paper/59245/fa

    IEEE: کپی

    ناهیدالسادات میرشاه زاده، و مینا توتونچی، “کیفیت کتاب ها و سوالات و شیوه آموزشی خودآموزی در آموزش مداوم: نظرات شرکت کنندگان در خودآموزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 129–136، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button