مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر سخنرانی و کار در گروه کوچک بر میزان مهارت محاسبات دارویی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 84

چکیده

 مقدمه: انجام محاسبات دارویی یکی از وظایف پرستاران است که نقص در یادگیری آن می تواند منجر به خطرات جدی برای بیمار گردد. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر دو روش سخنرانی و کار در گروه کوچک بر میزان مهارت محاسبات ریاضی دارویی در دانشجویان پرستاری انجام شد. روش ها: در مطالعه ای تجربی به صورت دو گروهی قبل و بعد از آموزش, کلیه دانشجویان پرستاری ترم دوم و بالاتر شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد (85 نفر) انتخاب شدند. دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه شاهد و تجربی تقسیم و به ترتیب با روش های آموزشی سخنرانی و کار در گروه کوچک, مهارت های ریاضی لازم در انجام محاسبات دارویی, آموزش داده شد. قبل از آموزش و یک هفته پس از آن, مهارت دانشجویان با یک آزمون محاسبات دارویی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: اکثر دانشجویان در انجام محاسبات دارویی دارای مهارت پایینی بودند. میانگین امتیازات محاسبات دارویی هر دو گروه دانشجویان پس از آموزش بطور معنی داری افزایش یافت. میانگین تفاوت امتیاز قبل و بعد از آموزش در گروه سخنرانی 1.95±1.22 و در گروه کوچک 2.03±1.36 و اختلاف معنی دار نبود. نتیجه گیری: هر دو روش آموزشی تاثیر مثبت و همسانی بر افزایش مهارت محاسبات دارویی داشتند. توصیه می شود از هر دو روش برای تدریس استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سلیمی، طاهره، شهبازی، لیلی، مجاهد، شهناز، احمدیه، محمدحسین، و دهقان پور، محمدحسن. (1386). مقایسه تاثیر سخنرانی و کار در گروه کوچک بر میزان مهارت محاسبات دارویی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(1 (پیاپی 17))، 79-84. SID. https://sid.ir/paper/59252/fa

Vancouver: کپی

سلیمی طاهره، شهبازی لیلی، مجاهد شهناز، احمدیه محمدحسین، دهقان پور محمدحسن. مقایسه تاثیر سخنرانی و کار در گروه کوچک بر میزان مهارت محاسبات دارویی در دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(1 (پیاپی 17)):79-84. Available from: https://sid.ir/paper/59252/fa

IEEE: کپی

طاهره سلیمی، لیلی شهبازی، شهناز مجاهد، محمدحسین احمدیه، و محمدحسن دهقان پور، “مقایسه تاثیر سخنرانی و کار در گروه کوچک بر میزان مهارت محاسبات دارویی در دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 79–84، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59252/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button