مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: ارائه آموزش های مناسب به ماماها و ایجاد نگرش درست در طی تحصیلات, ایشان را برای انتخاب روش زایمانی مناسب برای مددجویان کمک می کند. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر دو روش آموزشی مبتنی بر رسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی انجام شد.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, 124 دانشجوی مامایی در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به صورت سرشماری انتخاب و در دو گروه آموزشی مبتنی بر چندرسانه ای و ایفای نقش در زمینه روش های زایمان آموزش دیدند. از هرگروه یک پیش آزمون و دو پس آزمون, بلافاصله بعد از آموزش و 6 هفته بعد گرفته شد. داده ها با استفاده ازآزمون های آمار توصیفی, تی مستقل و زوج و آزمون طرح اندازه گیری های مکرر تحلیل شد.نتایج: اختلاف معنادار آماری بین میانگین نمره آگاهی (p=0.012) و نگرش (p=0.048) دوگروه بلافاصله بعد ازآموزش وجود داشت. اگرچه تفاوت آماری معناداری بین میانگین نمره آگاهی و نگرش دو گروه 6 هفته بعد از آموزش وجود نداشت, و لیکن آزمون آماری طرح اندازه گیری های مکرر با حذف اثر زمان نشان داد که تغییرات میانگین نمره آگاهی (f=5.383, p=0.029) و نگرش (f=3.365, p<0.05) افراد گروه آموزش به شیوه ی چندرسانه ای بالاتر بود.نتیجه گیری: نتایج مطالعه موثر بودن هر دو روش آموزشی را در افزایش آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی نشان داد. این مطالعه می تواند در بعد آموزشی از نظر تدوین مطالب آموزشی مدون و هم از جهت شیوه نوین آموزشی در همه سطوح, کاربرد داشته باشد. پیشنهاد می شود این دو روش به طور مکمل با یکدیگریا سایر روش ها استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زنگی آبادی زاده، مهدیه، سعیدیان، مرضیه، و شاهین فر، شعله. (1396). مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 60-68. SID. https://sid.ir/paper/59265/fa

    Vancouver: کپی

    زنگی آبادی زاده مهدیه، سعیدیان مرضیه، شاهین فر شعله. مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):60-68. Available from: https://sid.ir/paper/59265/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه زنگی آبادی زاده، مرضیه سعیدیان، و شعله شاهین فر، “مقایسه دو روش آموزشی مبتنی بر چندرسانه و ایفای نقش بر آگاهی و نگرش دانشجویان مامایی نسبت به زایمان طبیعی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 60–68، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button