مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,095
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 91

چکیده

 مقدمه: اجرای نظارت بالینی بر آموزش دانشجویان باعث دستیابی به استاندارد های مطلوب در مراقبت از بیمار می گردد. تحقیق حاضر با هدف بررسی وضعیت نظارت بالینی در آموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گردید.روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی 90 دانشجوی مامایی مشغول به تحصیل در واحد های مختلف کارورزی در عرصه و 25 نفر از اساتید مامایی به روش سرشماری شرکت نمودند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استانداردCCTEI  با 15 سوال و مقیاس لیکرت 5 درجه ای بود. جهت تجزیه و تحلیل آماری داده ها, از آزمون های آماری تی مستقل, کای دو و ANOVA استفاده گردید.نتایج: در نهایت 80 پرسشنامه از دانشجویان و 20 پرسشنامه تکمیل شده توسط اساتید تحلیل شد. وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دارای سطح متوسط با نمره میانگین 52.5 از نمره کل 75 بود, البته اختلاف معناداری بین دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی در مورد وضعیت نظارت بالینی وجود داشت, به طوری که از نظر اساتید وضعیت نظارت بالینی در سطح بالا و با نمره میانگین (SD=5.07) 60.3 گزارش گردید و از نظر دانشجویان وضعیت نظارت بالینی با همان مقیاس در سطح متوسط با نمره میانگین  (SD=9.94) 46.2گزارش شد, همچنین وضعیت نظارت بالینی در چینش های مختلف بالینی تفاوت معناداری نداشت.نتیجه گیری: به نظر می رسد اختلاف دیدگاه اساتید و دانشجویان در مورد وضعیت نظارت بالینی در آموزش مبتنی با نیازهای دانشجویان بوده است, به گونه ای که دانشجویان در آموزش مهارت های تشخیصی, احساس نیاز بیش تری به آموزش داشتند که این احساس نیاز از طرف اساتید تا حدودی تامین نشده است. از آنجایی که نظارت بالینی تعامل دو طرفه بین استاد و دانشجو است, برای تبیین این اختلاف دیدگاه, پژوهش های بیش تر توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سلیمان، وفایی نژاد، لیلا، برادران، حمیدرضا، و درگاهی، هلن. (1396). وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 82-91. SID. https://sid.ir/paper/59270/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سلیمان، وفایی نژاد لیلا، برادران حمیدرضا، درگاهی هلن. وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):82-91. Available from: https://sid.ir/paper/59270/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان احمدی، لیلا وفایی نژاد، حمیدرضا برادران، و هلن درگاهی، “وضعیت نظارت بالینی درآموزش مامایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 82–91، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا