مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,744
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون مدل هفت عاملی انگیزش تحصیلی (MUSIC) در دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 81

کلیدواژه

مدل انگیزش تحصیلی MUSIC (جونز)Q2

چکیده

 مقدمه: انگیزه تحصیلی به عنوان عاملی برای تصمیم گیری و ادامه تحصیلات دانشگاهی می تواند قابل درک باشد. یکی از مدل های جدید در این حوزه, مدل انگیزش تحصیلی جونز (MUSIC) است که این پژوهش به آزمون ساختار هفت عاملی این مدل انگیزشی در دانشجویان علوم پزشکی پرداخته است.روش ها: این پژوهش توصیفی بر 378 نفر (197 نفر دختر و 181 نفر پسر) از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده بودند, صورت گرفت. در این پژوهش از پرسشنامه 26 گویه ای انگیزش دانشجویان جونز و ویلکینز استفاده شد. بررسی ماتریس همبستگی و تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار Amos-16 صورت گرفت.نتایج: همبستگی مثبت و معناداری بین مولفه های این مدل وجود داشت. شاخص های نیکویی برازش نشان داد که مدل هفت عاملی برازش مناسبی از انگیزش تحصیلی دانشجویان را فراهم می سازد.نتیجه گیری: ساختار هفت عاملی مدل انگیزش تحصیلی MUSIC می تواند جهت شناخت و ارتقای سطح انگیزش تحصیلی و مشارکت دانشجویان به میزان زیادی مفید باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

میکاییلی منیع، فرزانه، صالحی، الهام، بقایی، رحیم، و علی پور، مهران. (1396). آزمون مدل هفت عاملی انگیزش تحصیلی (MUSIC) در دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 69-81. SID. https://sid.ir/paper/59274/fa

Vancouver: کپی

میکاییلی منیع فرزانه، صالحی الهام، بقایی رحیم، علی پور مهران. آزمون مدل هفت عاملی انگیزش تحصیلی (MUSIC) در دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):69-81. Available from: https://sid.ir/paper/59274/fa

IEEE: کپی

فرزانه میکاییلی منیع، الهام صالحی، رحیم بقایی، و مهران علی پور، “آزمون مدل هفت عاملی انگیزش تحصیلی (MUSIC) در دانشجویان علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 69–81، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59274/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا