مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,332
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

690
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای رتبه بندی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 144

چکیده

 مقدمه: در پژوهش های صورت گرفته از مدل سروکوال و تحلیل شکاف برای ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ها استفاده می شود ولی این روش ها نمی توانند دانشگاه ها را بر پایه کیفیت خدمات آموزشی رتبه بندی نمایند. در این راستا این پژوهش با هدف طراحی مدلی برای رتبه بندی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی انجام شد.روش ها: دراین پژوهش از ترکیب دو روش کیفی و کمی استفاده شد. جامعه آماری در برگیرنده همه کارشناسان خبره بخش ارزشیابی دانشگاه های علوم پزشکی جنوب شرق کشور در سال 1393 (15 نفر) بود؛ که به روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس, همه کارشناسان به عنوان نمونه انتخاب شدند, کارشناسان میزان ارزشمندی هرکدام از معیار‏ها را در برابر معیارهای دیگر در یک پرسشنامه طراحی شده بر پایه مقیاس زوجی تعیین کردند و سپس داده ها با روش ای اچ پی در نرم افزار اکسپرت چویس 11 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: دراین پژوهش با استفاده از مدل سروکوال و روش ای اچ پی برای اولین بار مدلی برای رتبه بندی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی ایران ارائه شد. در مدل ارائه شده, معیار «هم خوانی برنامه های درسی با نیازهای بازار کار» بود, پس از آن معیار «تعداد آزمون های برگزارشده», «چیرگی استادان در زمینه های علمی و عملی کتاب های درسی», «ابزارهای آموزشی مناسب» و «تجهیزات ایمنی» به ترتیب بالاترین وزن را در میان معیارها داشتند.نتیجه گیری: مدل رتبه بندی خدمات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی می تواند زمان و هزینه های برنامه های ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ها را کاهش دهد و به کارگزاران در ارائه خدمات آموزشی با کیفیت یاری نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی سلیمانی، محمدرضا، سنجری، شهرزاد، درتاج، فریبرز، دلاور، علی، و شکری، حسین. (1396). ارائه مدلی برای رتبه بندی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 132-144. SID. https://sid.ir/paper/59280/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی سلیمانی محمدرضا، سنجری شهرزاد، درتاج فریبرز، دلاور علی، شکری حسین. ارائه مدلی برای رتبه بندی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):132-144. Available from: https://sid.ir/paper/59280/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا محمدی سلیمانی، شهرزاد سنجری، فریبرز درتاج، علی دلاور، و حسین شکری، “ارائه مدلی برای رتبه بندی کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 132–144، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا