مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشکاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل وارک (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 584 | صفحه پایان 589

چکیده

 مقدمه: دانشجویان رشته پزشکی با حجم زیاد و گسترده مطالب علمی روبرو هستند و در نتیجه نمی توانند تمامی این مطالب را با تکیه بر قوه حافظه خود فرا گیرند, لذا همواره شیوه های مختلف یادگیری در این رشته مورد تاکید بوده است. هدف از انجام این مطالعه بررسی سبک های یادگیری دانشجویان پزشکی مشغول به تحصیل در نیم سال دوم سال تحصیلی 89-88 با استفاده از پرسشنامه وارک در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بود.روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی است. روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده بوده که در آن 148 دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 89-88 به مطالعه وارد شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه وارک می باشد که در آن سبک های یادگیری را به چهار سبک دیداری, شنیداری, خواندنی و مهارتی تقسیم نموده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و اسنتباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: از بین 148 نفر شرکت کننده, 77 درصد مونث و اکثرا (66.2 درصد) در دوره علوم پایه در حال تحصیل بودند. فراوان ترین سبک یادگیری در بین دانشجویان, سبک شنیداری بود (48.6 درصد). آزمون های آماری ارتباط معناداری بین سبک مطالعه و جنسیت افراد نشان نداد (P=0.18).نتیجه گیری: با توجه به شیوه آموزش افراد از دوران مدرسه تا دانشگاه به صورت سخنرانی, غالب بودن سبک شنیداری نسبت به سایر سبک ها قابل توجیه است. با توجه به نمود عملی دانش دانشجویان پزشکی بر بالین بیمار, افزایش توانایی در سبک های مهارتی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوادی نیا، سیدعلیرضا، شریف زاده، غلامرضا، عابدینی، محمدرضا، خالصی، محمدمهدی، و عرفانیان، مرتضی. (1390). سبک‌ های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشکاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل وارک (مقاله کوتاه). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(6 (پیاپی 35))، 584-589. SID. https://sid.ir/paper/59295/fa

    Vancouver: کپی

    جوادی نیا سیدعلیرضا، شریف زاده غلامرضا، عابدینی محمدرضا، خالصی محمدمهدی، عرفانیان مرتضی. سبک‌ های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشکاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل وارک (مقاله کوتاه). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(6 (پیاپی 35)):584-589. Available from: https://sid.ir/paper/59295/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلیرضا جوادی نیا، غلامرضا شریف زاده، محمدرضا عابدینی، محمدمهدی خالصی، و مرتضی عرفانیان، “سبک‌ های یادگیری دانشجویان پزشکی دانشکاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل وارک (مقاله کوتاه)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 6 (پیاپی 35)، pp. 584–589، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59295/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button