مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

18,037
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

9,159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفکر انتقادی

صفحات

 صفحه شروع 1120 | صفحه پایان 1128

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: پرورش قدرت تفکر یکی از اهداف اصلی آموزش محسوب می شود. تفکر در مورد تفکر در راستای بهبود فرایند فکر, در قلب تفکر انتقادی جای دارد. هدف از این پژوهش, بیان و بررسی تعاریف متعدد و مختلف از تفکر انتقادی است.روش ها: این پژوهش یک مطالعه مروری بر برخی مقالات منتشر شده در زمینه تفکر انتقادی از سال های 1990 تا 2007 است.نتایج: صاحب نظران گوناگون از اصطلاحات متفاوتی برای تشریح کار کرد و فعالیت های تفکر انتقادی بهره جسته اند. در حالی که تعاریف ارائه شده به شناسایی ابعاد مختلف مفهوم تفکر و اندیشه انتقادی پرداخته اند, خط سیر مربوط به تفکر انتقادی مشخص و واضح است, یعنی ارزیابی و تجزیه و تحلیل کردن محتوای یک موضوع در دست بررسی به منظور فهم محتوای آن که از طریق یک فرایند بازنگری دقیق و نیرومند انجام می گیرد.نتیجه گیری: تفکر انتقادی یک نوع تفکر هدف مند, منطقی و تعمق آمیز است که برای تصمیم گیری, حل مسائل و تسلط بر مفاهیم صورت می پذیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، علیرضا، و گردان شکن، مریم. (1390). تفکر انتقادی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1120-1128. SID. https://sid.ir/paper/59345/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی علیرضا، گردان شکن مریم. تفکر انتقادی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1120-1128. Available from: https://sid.ir/paper/59345/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا یوسفی، و مریم گردان شکن، “تفکر انتقادی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1120–1128، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59345/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button