مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,736
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

منبع مطالعه دانشجویان پزشکی: جزوه یا کتاب

صفحات

 صفحه شروع 1461 | صفحه پایان 1465

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت و تاثیر نوع منابع امتحانی بر یادگیری دانشجویان, در این مطالعه به بررسی مدت زمان اختصاص داده شده دانشجویان پزشکی به مطالعه جزوه و کتاب در طول ترم تحصیلی و زمان برگزاری آزمون ها پرداخته ایم.روش ها: مطالعه به روش توصیفی - تحلیلی و بر روی تمام دانشجویان مقطع کارآموزی (120 نفر) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در فروردین 1390 صورت گرفت. به این منظور, درصد زمان مطالعه دانشجویان در طول ترم تحصیلی و در زمان برگزاری آزمون ها که به جزوه و کتاب اختصاص داده شده بود جمع آوری شد در پایان با استفاده از آزمون تی مستقل اطلاعات جمع آوری شده تجزیه و تحلیل شد.نتایج: میانگین و انحراف معیار درصد حجم مطالعه کتاب در دانشجویانی که معدل کل آنها بالاتر از میانگین نقطه حدایی (0.96±15.89) بود برابر با 4.08±34.61 و این میزان در دانشجویان با معدل کل پایین تر از نقطه جدایی برابر با 5.30±23.13 بود که این تفاوت از نظر آماری معنادار بود.نتیجه گیری. بر اساس نتایج این مطالعه, دانشجویان با معدل پایین تر تمایل کمتری به مطالعه کتاب نسبت به جزوه های آموزشی در طول ترم تحصیلی و زمان برگزاری آزمون ها دارند. در همین راستا پیشنهاد به انجام مطالعات بیشتری به منظور بررسی منابع مطالعاتی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرحاجی، امید، ملاباشی، رویا، حق دوست، فریدون، و میدانی، محسن. (1390). منبع مطالعه دانشجویان پزشکی: جزوه یا کتاب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1461-1465. SID. https://sid.ir/paper/59352/fa

    Vancouver: کپی

    پیرحاجی امید، ملاباشی رویا، حق دوست فریدون، میدانی محسن. منبع مطالعه دانشجویان پزشکی: جزوه یا کتاب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1461-1465. Available from: https://sid.ir/paper/59352/fa

    IEEE: کپی

    امید پیرحاجی، رویا ملاباشی، فریدون حق دوست، و محسن میدانی، “منبع مطالعه دانشجویان پزشکی: جزوه یا کتاب،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1461–1465، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59352/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button