مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام

صفحات

 صفحه شروع 1436 | صفحه پایان 1442

چکیده

 مقدمه: یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت یادگیری دانشجویان, استفاده مناسب اساتید از مهارت های ارتباطی است بستر ارتباطی مناسب, زمینه را برای انتقال بهتر مفاهیم و اطلاعات به دانشجویان فراهم می کند. این مطالعه با هدف ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام صورت گرفته است.روش ها: در این پژوهش توصیفی تحلیلی 60 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1388, با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد آزمون مهارت های ارتباطی بین فردی (Interpersonal Communication skills test) انجام گرفت. پرسشنامه دارای 34 سوال و مبنای نمره 170 است. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون های t و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: میانگین سنی نمونه ها 7.86±36.03 سال بود و 80 درصد نمونه ها مرد بودند. در مجموع 27.1 درصد نمونه ها استادیار و 45 درصد آنان بیش از 5 سال سابقه فعالیت آموزشی داشتند. به طور کلی میانگین نمره مهارت های ارتباطی اساتید مورد مطالعه 8.59±106.53 بود که این شاخص ارتباط معنی داری را با جنسیت آنان نشان داد (0.04<P), در حالی که چنین ارتباطی در خصوص سن, سابقه آموزشی و رتبه علمی مشاهده نشد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج, سطح مهارت های ارتباطی اساتید مورد مطالعه در حد متوسط ارزیابی شد. برگزاری کارگاه های آموزشی یکی از روش هایی است که می تواند مهارت های ارتباطی بین فردی اساتید را ارتقا دهد که این امر به نوبه خود موجب افزایش یادگیری و بهبود مهارت های ارتباطی دانشجویان خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیمان، هادی، یعقوبی، منیره، صادقی فر، جمیل، سایه میری، کورش، علی زاده، مریم، یمانی، نیکو، محمدحسن نهال، منیره، رستمی، آزیتا، و یاسمی، مسعود. (1390). ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1436-1442. SID. https://sid.ir/paper/59359/fa

    Vancouver: کپی

    پیمان هادی، یعقوبی منیره، صادقی فر جمیل، سایه میری کورش، علی زاده مریم، یمانی نیکو، محمدحسن نهال منیره، رستمی آزیتا، یاسمی مسعود. ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1436-1442. Available from: https://sid.ir/paper/59359/fa

    IEEE: کپی

    هادی پیمان، منیره یعقوبی، جمیل صادقی فر، کورش سایه میری، مریم علی زاده، نیکو یمانی، منیره محمدحسن نهال، آزیتا رستمی، و مسعود یاسمی، “ارزیابی مهارت های ارتباطی بین فردی اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1436–1442، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59359/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button