مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دستیاران در ارتباط با روش های مختلف تدریس در گروه بیهوشی

صفحات

 صفحه شروع 1312 | صفحه پایان 1317

چکیده

 مقدمه: انتخاب و اجرای روش مناسب تدریس و ارزشیابی به منظور بازنگری در این فرایند برای اجرای یک آموزش اثربخش لازم است. مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی کیفیت برگزاری و تعیین روش های مناسب تدریس با استفاده از نظرات دستیاران گروه بیهوشی انجام پذیرفت.روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی–مقطعی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1390 با استفاده از ابزار محقق ساخته انجام پذیرفت. جامعه هدف کلیه رزیدنت های بیهوشی بودند که 40 نفر در این مطالعه شرکت کردند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام پذیرفت.نتایج: میزان پاسخ گویی به پرسشنامه 100 درصد بود. میانگین و سابقه طبابت رزیدنت ها به ترتیب 3.9±34.75 و 4.8±7.6 سال به دست آمد. رضایت 85.5 درصد از شرکت کنندگان از کیفیت برگزاری برنامه ها مطلوب, 12.5 درصد رضایت متوسط و 2 درصد رضایت ضعیف بود. بیشترین میزان رضایت از سخنرانی همراه با فیلم و اسلاید (43%) و کمترین رضایت مندی از سخنرانی بدون فیلم و اسلاید (6 درصد) بود. تفاوت معناداری بین رزیدنت های مرد و زن از نظر رضایت مندی روش تدریس و اجرا برنامه وجود نداشت (P>0.3).نتیجه گیری: استفاده از مواد آموزشی و روش های فعال تدریس که باعث درگیری دانشجویان در فرایند آموزش می گردد در افزایش رضایت مندی فراگیران و ارتقای کیفیت آموزش موثر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفوی، محمدرضا، هنرمند، عظیم، امید، اطهر، و شتابی، حمیدرضا. (1390). نظرات دستیاران در ارتباط با روش های مختلف تدریس در گروه بیهوشی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1312-1317. SID. https://sid.ir/paper/59360/fa

    Vancouver: کپی

    صفوی محمدرضا، هنرمند عظیم، امید اطهر، شتابی حمیدرضا. نظرات دستیاران در ارتباط با روش های مختلف تدریس در گروه بیهوشی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1312-1317. Available from: https://sid.ir/paper/59360/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا صفوی، عظیم هنرمند، اطهر امید، و حمیدرضا شتابی، “نظرات دستیاران در ارتباط با روش های مختلف تدریس در گروه بیهوشی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1312–1317، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59360/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button